SkatteMails

Andre services

Jobportal

Fortegnelser

Tidligere år

Support og hjælp

SkatteMail 2014, uge 25

Kære læser

Denne uges SkatteMail indeholder bl.a. to styresignaler fra SKAT.

SKAT præciserer i det ene styresignal praksis inden for reglerne om arbejdsudleje. Herefter vil det i højere grad blive anerkendt, at virksomheder kan bruge underleverandører, herunder inden for samme branche, uden at de ansatte skal beskattes efter reglerne om arbejdsudleje. Styresignalet slår fast, at arbejdsudlejereglerne gælder inden for alle brancher, og at de danske regler om arbejdsudleje følger OECD's Modeloverenskomst. Afgørelsen af, om der foreligger arbejdsudleje afgøres ud fra skatteretlige principper, herunder under hensyn til hvem der reelt skal anses for arbejdsgiver for de tjenesteydelser, der udføres for en dansk virksomhed.

Det andet styresignal omhandler ophævelse af praksis om flytning af kapital-, rate- og aldersopsparing i pengeinstitutter. Med virkning fra d. 1. juli 2014 kan overførsler og flytninger mellem pengeinstitutter af kapital-, rate- og aldersopsparinger i pengeinstitutter alene ske efter reglerne i pensionsbeskatningslovens § 41 og § 41 A.

God læselyst.

Med venlig hilsen

Flemming L. Bach


 

Indhold

Artikler og interessante links
Asia-Pacific Tax Bulletin: 3 - 2014
Som et lyn fra en klar himmel
Betaling af restskat for 2013
Gulpladebiler må gerne bruges til feriekørsel
Udbetaling af negativ skat
Lynindgreb mod virksomhedsordningen
Derivatives & Financial Instruments: 3 - 2014
FACIT juni 2014
SKAT ringer til landmænd med underskud

Styresignaler
Arbejdsudleje - præcisering af reglerne - styresignal
Ophævelse af praksis om flytning af kapital-, rate- og aldersopsparing i pengeinstitutter - styresignal

Bindende svar
Ejendomsvurdering - Ekstraordinær genoptagelse - Grundværdi - Omberegnet grundværdi
Ejendomsvurdering - Ekstraordinær genoptagelse - Grundværdi - Omberegnet grundværdi
Ejendomsvurdering - Ekstraordinær genoptagelse - Omberegnet grundværdi
Skattepligt og fradrag for selskab, der ønsker at støtte sociale formål
Ejendomsavance
Åbenbart ulovlig motorankenævnsafgørelse - beregning af eksportgodtgørelse
Ejendomsavance

Kendelser
Ikke godkendt anvendelse af virksomhedsordningen

Domme
Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - stianlæg - vejanlæg - kloakforsyning
Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - hovedanlæg
Fri bil - direktør og hovedanpartshaver - parkeret ved bopæl og virksomhed - kørselsregnskab
Aktietab - realitetsgrundsætning - kapitalforhøjelse

Nyt på inddrivelsesområdet

Nye straffesager

Nyt fra EU

Nyt fra andre lande og organisationer
HM Revenue & Customs, England
Bundesministerium der Finanzen, Tyskland
Skatteetaten, Norge
VERO Skat, Finland
Skatteverket, Sverige
Högsta förvaltningsdomstolen, Sverige

Lovstof
Nyt fra Lovtidende

Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende almindelig del


 

SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20140616' AND [SkatteraadChanged] <= '20140622') OR ([LSRChanged] >= '20140616' AND [LSRChanged] <= '20140622') OR ([ByretChanged] >= '20140616' AND [ByretChanged] <= '20140622') OR ([LandsretChanged] >= '20140616' AND [LandsretChanged] <= '20140622') OR ([HojesteretChanged] >= '20140616' AND [HojesteretChanged] <= '20140622')) ORDER BY AppelId DESC

Artikler og interessante links

Asia-Pacific Tax Bulletin (APTB)

Asia-Pacific Tax Bulletin: 3 - 2014

I denne udgave:

  • Designing a General Anti-Abuse Rule: Striking a Balance
  • E-Commerce and Tax - An Australian Perspective
  • Islamic Finance - Need for Uniformity
  • The Lack of Anti-Avoidance Rules in the Chinese Individual Income Tax Law: A Loophole for Indirect Transfer of Shares by Non-Resident Individuals
  • A Commentary on the High Court’s Decision in AQQ v. CIT
  • Intellectual Property Migration to Singapore
  • The “Transfer Pricing-Customs” Tightrope Walk
  • The Customs and Transfer Pricing Harmonization Legislation and Its Application in Practice
  • DEVELOPMENTS

BDO

Som et lyn fra en klar himmel

På dagen for Folketingets sidste møde inden sommerferien fremsatte skatteministeren pludselig et lovforslag om ændring af reglerne i virksomhedsskatteloven.

BDO

Betaling af restskat for 2013

Fra den 1. juli 2014 erstattes renten på ikke betalt restskat for 2013 med et lidt højere restskattetillæg. Restskat op til 19.215 kr. inklusive tillæg indregnes i forskudsskatten for 2015, hvis den ikke betales i år.

BDO

Gulpladebiler må gerne bruges til feriekørsel

Reglerne om dagsbeviser til biler på gule plader gør det muligt at bruge disse til alle former for privat kørsel. Også til en ferietur til udlandet. Der kan dog højst købes 20 dagsbeviser pr. bil pr. år.

BDO

Udbetaling af negativ skat

Virksomheder, der afholder udgifter til forskning og udvikling, og som har underskud, kan få udbetalt negativ skat. Ansøgningen skal indsendes senest samtidig med selvangivelsen for 2013.

BDO

Lynindgreb mod virksomhedsordningen

Regeringen lukker for muligheden for indskud af privat gæld i ordningen og for at stille aktiver i ordningen til sikkerhed for privat gæld. Og rentekorrektionssatsen bliver forhøjet markant.

Derivatives & Financial Instruments (DFI)

Derivatives & Financial Instruments: 3 - 2014

I denne udgave:

  • OECD Digital Economy Draft Suggests Changes, Uncertainty
  • Over-the-Counter Derivative Markets in the Light of EMIR Clearing Obligations and the Financial Transaction Tax
  • The Implementation of the AIFMD in Dutch Tax Law
  • Anti-Abuse under the Financial Transaction Tax Proposal
  • Retailers Directly Accepting Bitcoins: Tricky Tax Issues?
  • Crowdfunding: A Tangled Web
  • When One Becomes Two: The Forlorn Future of the Fixed Establishment
  • The New Cross-Border Merger Regime for Collective Investment Institutions

Revisorgruppen Danmark

FACIT juni 2014

FACIT tager i denne sommerudgave hånd om følgende emner:

  • Handel med kopivarer på internettet
  • Moms ved køb af forbrugerelektronik
  • Sommerhusudlejning
  • Hotel- og restaurationsudgifter

SEGES

SKAT ringer til landmænd med underskud

SKAT har gennem en årrække haft fokus på, om mindre landbrug har haft underskud i flere år. I SKATs aktivitetsplan for 2014 er der fortsat fokus på underskudsgivende virksomheder, herunder landbrug.

 

Nye afgørelser mv. offentliggjort af Skatteforvaltningen

Styresignal: Arbejdsudleje - præcisering af reglerne - styresignal

SKM2014.446.SKAT

Vedrører: Kildeskatteloven § 2, stk. 1, nr. 3

SKAT præciserer i dette styresignal praksis inden for reglerne om arbejdsudleje. Herefter vil det i højere grad blive anerkendt, at virksomheder kan bruge underleverandører, herunder inden for samme branche, uden at de ansatte skal beskattes efter reglerne om arbejdsudleje. Styresignalet slår fast, at arbejdsudlejereglerne gælder inden for alle brancher, og at de danske regler om arbejdsudleje følger OECD's Modeloverenskomst. Afgørelsen af, om der foreligger arbejdsudleje afgøres ud fra skatteretlige principper, herunder under hensyn til hvem der reelt skal anses for arbejdsgiver for de tjenesteydelser, der udføres for en dansk virksomhed. Arbejdsudlejereglerne omfatter også virksomheder, der indgår i en koncern, men beskatning finder ikke sted i en række situationer, fx når ansatte i et udenlandsk selskab deltager i koncerninterne møder og lignende i Danmark.

 

Styresignal: Ophævelse af praksis om flytning af kapital-, rate- og aldersopsparing i pengeinstitutter - styresignal

SKM2014.439.SKAT

Vedrører: Pensionsbeskatningsloven

Med virkning fra d. 1. juli 2014 kan overførsler og flytninger mellem pengeinstitutter af kapital-, rate- og aldersopsparinger i pengeinstitutter alene ske efter reglerne i pensionsbeskatningslovens § 41 og § 41 A. Den hidtidige særlige praksis om, at kapital-, rate- og aldersopsparinger uanset reglerne i § 41 og § 41 A altid kan flyttes til et andet pengeinstitut eller en anden kapitalpensionsfond, når pensionsopspareren (kontohaveren) flytter hele sin opsparing i pensionsøjemed, rateopsparing eller aldersopsparing fra et pengeinstitut m.fl. til et andet pengeinstitut m.fl. ophæves.

Ved ophævelsen af den hidtidige praksis bortfalder kravet om oversendelse af fysiske aftaledokumenter ved flytning af kapital-, rate- og aldersopsparinger mellem pengeinstitutter m.fl. og institutterne m.fl. kan anvende digitale løsninger ved overførsler.

Den hidtigige praksis om flytninger mellem pengeinstitutter m.fl. af kapital-, rate- og aldersopsparinger, der er beskrevet i Den juridiske vejledning 2014-1, afsnit C.A.10.2.8.7 , kan anvendes ved flytning af ordninger, hvor flytningen er gennemført senest den 30. juni 2014. Den hidtidige praksis ophæves dog ikke for eksisterende opsparinger i pensionsøjemed, der er oprettet inden d. 1. januar 1958 og omfattet af overgangsreglen i pensionsbeskatningslovens § 13.

 

Bindende svar: Ejendomsvurdering - Ekstraordinær genoptagelse - Grundværdi - Omberegnet grundværdi

SKM2014.445.SR

Vedrører: Vurderingsloven § 3, § 6, § 9, § 13 og § 33, stk. 17 og 18. Skatteforvaltningsloven § 33, stk. 3.

Skatterådet har ekstraordinært genoptaget vurderingerne pr. 1. oktober 2006, 1. oktober 2007, 1. oktober 2008 og 1. oktober 2010, med henblik på at få ændret grundværdien og den omberegnede grundværdi. Ændringen skyldes, at vurderingsmyndigheden har anvendt en for høj etagemeterpris og en forkert bebyggelsesprocent.

 

Bindende svar: Ejendomsvurdering - Ekstraordinær genoptagelse - Grundværdi - Omberegnet grundværdi

SKM2014.444.SR

Vedrører: Vurderingsloven § 3, § 6, § 9, § 13 og § 33, stk. 17 og 18. Skatteforvaltningsloven § 33, stk. 3.

Skatterådet har ekstraordinært genoptaget vurderingerne pr. 1. oktober 2004, 1. oktober 2005 og 1. oktober 2006, med henblik på at få ændret grundværdien og den omberegnede grundværdi. Ændringen skyldes, at vurderingsmyndigheden har anvendt en for høj etagemeterpris, et forkert prisniveau samt en forkert bebyggelsesprocent.

 

Bindende svar: Ejendomsvurdering - Ekstraordinær genoptagelse - Omberegnet grundværdi

SKM2014.443.SR

Vedrører: Vurderingsloven § 33, stk. 17 og 18. Skatteforvaltningsloven § 33, stk. 3

Skatterådet har ekstraordinært genoptaget vurderingerne pr. 1. oktober 2006 og 1. oktober 2008, med henblik på at få ændret den omberegnede grundværdi. Ændringen skyldes, at vurderingsmyndigheden har anvendt en for høj etagemeterpris.

 

Bindende svar: Skattepligt og fradrag for selskab, der ønsker at støtte sociale formål

SKM2014.429.SR

Vedrører: Statsskatteloven § 4 og § 6, stk. 1, litra a. Ligningsloven § 8. Skatteforvaltningsloven § 24. Selskabsskatteloven § 1, § 8 og § 31D

Spørger påtænker at stifte et selskab , hvis formål skal være at skaffe midler til socialt arbejde, bl.a. skoleprojekter i udlandet. Skatterådet kan ikke bekræfte at det nystiftede selskab ikke vil være skattepligtigt af modtagne gavekort fra spørger eller bidrag/gaver fra andre. Skatterådet kan ikke bekræfte, at det nystiftede selskab vil have fradrag, som en driftsudgift, for de beløb, der anvendes til støtte til de sociale formål.

Skatterådet afviser, at besvare et spørgsmål om spørger vil have fradrag for udgiften til de gavekort, der gives til det nystiftede selskab, som en reklameudgift, da der på nuværende tidspunkt ikke er tilstrækkelige oplysninger om størrelsen af udgiften til gavekort og reklamens værdi for spørger, og spørgsmålet derfor ikke kan besvares med den fornødne sikkerhed.

 

Bindende svar: Ejendomsavance

SKM2014.425.SR

Vedrører: Ejendomsavancebeskatningsloven § 11

Skatterådet kunne ikke bekræfte, at salget af en ejendom foretages på ekspropriationslignende vilkår, og at fortjenesten som følge heraf ville være omfattet af skattefriheden i ejendomsavancebeskatningslovens § 11. Skatterådet kunne heller ikke bekræfte, at spørger kunne sælge 6,1674 ha jord skattefrit på ekspropriationslignende vilkår efter ejendomsavancebeskatningsloven § 11.

 

Bindende svar: Åbenbart ulovlig motorankenævnsafgørelse - beregning af eksportgodtgørelse

SKM2014.424.SR

Vedrører: Skatteforvaltningsloven § 2, stk. 3. Registreringsafgiftsloven § 7b, stk. 3

Motorankenævn A har ved beregning af eksportgodtgørelse fratrukket 15 pct. (5.763 kr.) i godtgørelsesbeløbet, men har set bort fra at der skulle tages et fradrag på minimum 7.500 kr. jf. den dagældende registreringsafgiftslov § 7b, stk. 3. Skatterådet finder derfor, at motorankenævnets afgørelse er åbenbart ulovlig.

 

Bindende svar: Ejendomsavance

SKM2014.423.SR

Vedrører: Ejendomsavancebeskatningsloven § 1 og § 11. Ekspropriationsprocesloven § 2 og § 16. Miljøbeskyttelsesloven § 24, § 26 a, § 61 og § 63. Vandforsyningsloven § 37

Skatterådet kunne ikke bekræfte, at fortjeneste ved modtagelse af en erstatning for påbud efter miljøbeskyttelseslovens § 24 var skattefri efter ejendomsavancebeskatningslovens § 11

 

Kendelse: Ikke godkendt anvendelse af virksomhedsordningen

SKM2014.437.LSR

Vedrører: Virksomhedsskatteloven § 1 og § 15b

Klager ansås i 2009 ikke længere at opfylde betingelserne for at anvende virksomhedsskatteordningen. Ultimo 2008 henstod der 950.000 kr. på konto for opsparet overskud inkl. foreløbig virksomhedsskat. Det var herefter berettiget at henregne indeståendet, med tillæg af den hertil svarende virksomhedsskat, til klagerens personlige indkomst, for indkomståret 2009.

 

Dom: Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - stianlæg - vejanlæg - kloakforsyning

SKM2014.434.ØLR

Vedrører: Vurderingsloven § 17 og § 18 (dagældende)

Sagen angår, om Boligselskabet efter den dagældende § 17 i vurderingsloven har ret til yderligere fradrag i grundværdien for udgifter til etablering af eksterne vej- og kloakanlæg samt ret til fradrag for udgifter til eksternt stianlæg.

Kommunen havde solgt den omhandlede parcel til Boligselskabet inkl. sædvanlig byggemodning udenfor parcellen, og Boligselskabet havde opnået et skønsmæssigt fradrag for udgifter til eksternt vejanlæg og eksternt kloakanlæg.

Landsretten anså det ikke for godtgjort, at det udøvede skøn var åbenbart urimeligt eller hvilede på et forkert grundlag. Der blev henvist til, at det fremlagte kontraktmateriale ikke dokumenterede, hvilke nærmere arbejder, aftalerne omfatter, og at det ikke var godtgjort, hvorledes kommunens udgifter til eksterne vej- og kloakanlæg var fordelt på de enkelte parceller i udstykningen.

Af de grunde byretten havde anført fandt landsretten endvidere, at Boligselskabet ikke var berettiget til fradrag for udgifter til eksterne stianlæg. Byretten havde henvist til, at der var andre adgangsveje til området - også for gående og cyklende trafik.

 

Dom: Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - hovedanlæg

SKM2014.430.BR

Vedrører: Vurderingsloven § 17 og § 18 (dagældende)

Sagerne angik, hvorvidt sagsøgerne var berettigede til yderligere fradrag for forbedringer efter vurderingslovens dagældende §§ 17-18 for udgifter til anlæg af varmeforsyningsanlæg internt på ejendommene (hver ca. 38.000 m²).

Sagsøgerne fik ikke medhold i, at sagsøgerne var berettigede til yderligere fradrag for forsyningsledninger. Retten fandt, at der ikke var grundlag for at tilsidesætte Landsskatterettens vurdering og lagde her vægt på, at de omtvistede forsyningsledninger var etableret til brug for ejendommenes aktuelle byggeri, idet forsyningsledningerne nøje fulgte byggeriets udformning og behov.

Skatteministeriet blev derfor frifundet.

 

Dom: Fri bil - direktør og hovedanpartshaver - parkeret ved bopæl og virksomhed - kørselsregnskab

SKM2014.426.ØLR

Vedrører: Ligningsloven § 16 A, stk. 9 og § 16, stk. 4

Sagen vedrørte, hvorvidt appellanten for indkomstårene 2007 og 2008 var skattepligtig af værdien af fri bil efter ligningslovens § 16, stk. 4.

Appellanten var hovedanpartshaver i et anpartsselskab, der var ejer af et aktieselskab, som havde adresse på appellantens bopæl. Appellanten var desuden direktør i aktieselskabet.

Aktieselskabet købte i juli 2007 en Mercedes. Bilen stod, når den ikke var i brug, parkeret i en garage på virksomhedens adresse, som også var appellantens bopæl.

Landsretten lagde vægt på, at bilen var indregistreret på hvide plader og havde været parkeret ved appellantens private bopæl. Landsretten lagde også vægt på, at kørselsregnskabet var udarbejdet flere år efter, og at samtlige underliggende kørselssedler efter det oplyste var smidt ud. Der var heller ikke trods bemærkning fra selskabets revisor i regnskaber for 2007 og 2008 udarbejdet en fraskrivelseserklæring.

Under disse omstændigheder, og efter det af byretten anførte vedrørende ejerforhold, havde appellanten ikke sandsynliggjort, at bilen ikke var stillet til rådighed for og ikke blev anvendt til privat kørsel.

(Stadfæstelse af SKM2013.201.BR )

 

Dom: Aktietab - realitetsgrundsætning - kapitalforhøjelse

SKM2014.422.HR

Vedrører: Aktieavancebeskatningsloven § 2, stk. 2 og § 6 (dagældende)

Højesteret har tilsidesat et skattearrangement, hvor formålet med arrangementet var at skabe konstruerede tab, der kunne fratrækkes skattemæssigt.

De pågældende to moderselskaber ønskede at få tabsfradrag på aktier efter den dagældende 3 års regel, hvorefter fortjeneste på aktier, der var ejet i mindre end 3 år, var skattepligtige og tab fradragsberettigede. De to moderselskaber lod derfor hver to datterselskaber indgå modsatrettede valutaterminskontrakter med det ene formål at konstruere et tab i det ene af de to selskaber. I det selskab, som led tab på valutaterminskontrakten, betalte det ene af moderselskaberne banken for tabet og lod senere aktiekapitalen i datterselskabet forhøje ved et kapitalindskud. Herved skabtes et større tab ved, at de to moderselskaber solgte aktierne i de to tabslidende selskaber.

Højesteret tilsidesatte arrangementet. Højesteret henviste til, at dispositionernes eneste formål og eneste virkning var at skabe et fradragsberettiget tab. Ud fra en helhedsvurdering kunne tabet ikke anses for et reelt tab.

 

Nyt på inddrivelsesområdet

SKM2014.442.SANST Fritagelse for betaling af renter - få dage i forbindelse med påske

Vedrører: Opkrævningsloven § 7 og § 8

Anmodning om fritagelse for betaling af renter af for sent betalt moms blev imødekommet. Betalingsfristen var overskredet med 9 dage, hvoraf en stor del lå i forbindelse med helligdagene omkring påsken. Der var endvidere tale om et førstegangstilfælde.


Indholdsfortegnelse 

Nye straffesager

SKM2014.441.VLR Straffesag - manglende salgsregistreringssystem - 2. gangstilfælde

Vedrører: Momsbekendtgørelsen § 100 (dagældende)

T var tiltalt for, i gentagelses tilfælde, at have overtrådt momsbekendtgørelsen, ved i hans personligt ejede virksomhed i 2012, forsætligt eller groft uagtsomt at have undladt at udstede forenklede fakturaer eller benyttet et salgsregistreringssystem samt at have undladt at føre et klart og overskueligt regnskab, der kunne danne grundlag for SKATs kontrol med afgiftens rigtige beregning.

T havde i 2011 vedtaget et bødeforelæg på 5.000 kr. for lignende overtrædelse.

Byretten lagde vægt på forklaringen fra vidnet fra SKAT, om sine iagttagelser under kontrolbesøget, herunder at der blev solgt drikkevarer uden at disse blev slået ind på kasseapparatet.

Byretten havde ved bødefastsættelsen taget hensyn til, at bøder, der vedrører skatte- og afgiftsunddragelser, skal udmåles til en sådan størrelse, at bøderne har en præventiv virkning så fremtidige afgiftsunddragelser forhindres. På denne baggrund og henset til at T tidligere var straffet for ligeartede lovovertrædelser, blev bøden udmålt som et 2. gangstilfælde til 10.000 kr.

Efter det oplyste om tidligere kontrolbesøg og henstillinger til T om overholdelse af reglerne i momsbekendtgørelsen, tiltrådte landsretten, af de grunde som byretten havde anført, at T var fundet skyldig som sket.

Landsretten tiltrådte ligeledes af de grunde, som byretten havde anført, at bødestraffen i et 2. gangstilfælde var udmålt som sket.


Indholdsfortegnelse 

Nyt fra EU-domstolen

Retsliste 23-06-2014 - 22-07-2014

Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.

Den 03-07-2014 dom i C-524/13 Braun
Fiskale bestemmelser

Præjudiciel – Amtsgericht Karlsruhe (Tyskland) – fortolkning af Rådets direktiv 69/335/EØF af 17. juli 1969 om kapitaltilførselsafgift, som ændret ved Rådets direktiv 85/303/EØF af 10. juni 1985 – omdannelse af et kapitalselskab uden kapitaltilførsel – gebyrer, der opkræves for oprettelse af et notarialdokument, som attesterer denne omdannelse – eventuel inddragelse af disse gebyrer under begrebet afgift

Tidligere dokument: C-524/13 Braun - Ny sag
Tidligere dokument: C-524/13 Braun - Dom

 

Nyt fra EU

Nyt fra Kommissionen

Eurostat 92/2014 - Taxation trends in the European Union - The overall tax-to-GDP ratio in the EU28 up to 39.4% of GDP in 2012  

MEMO/14/428 - Preparation of Economic and Finance Ministers Council, Luxembourg 20 June

EU Council agrees to close tax loophole for corporate groups  

 

Lovtidende

Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om indberetningspligter m.v. efter skattekontrolloven  

Nyt fra Folketinget

Almindelig del

Bilag

Bilag 217

Samlenotat for de sager på rådsmødet (ECOFIN) den 20. juni 2014, som er relevante for Skatteudvalget

Bilag 219

Udvalgets svar på brev af 12. maj 2014 fra Eva Kjer Hansen om EU-sager i fagudvalgene

Spørgsmål og svar

Spm. 608

Spm. om at bekræfte, at der, da EFI blev igangsat og viste sig ikke at fungere tilfredsstillende, blev overført 320 medarbejdere til inddrivelsesområd...   Svar  

Spm. 627

Spm. om redegørelse for sager på dagsordenen for ecofinrådsmødet den 20. juni 2014, som er relevante for Skatteudvalget, til økonomi- og indenrigsmini...   Svar  

Spm. 636

Spm. om, hvad det i mio. kr. vil koste at fordoble den lempelse af virksomhedernes PSO-omkostninger, som regeringen har foreslået i udspillet "Danmark...   Svar  

Spm. 646

Spm. om, hvorfor SKAT i 4. kvartal 2013 indgav markant færre konkursbegæringer end i samme kvartal 2012, til skatteministeren  Svar  

Spm. 647

Spm. om Skatteudvalget løbende har modtaget alle relevante oplysninger omkring problemerne med EFI, til skatteministeren  Svar  

Spm. 648

Spm. om Skatteministeriets og SKATs struktur i 2013 for behandlingen af aktindsigt-anmodninger, til skatteministeren  Svar  

Spm. 649

Spm. om at redegøre for den skattemæssige provenunedgang, såfremt iværksætterskatten på udbytter fjernes, til skatteministeren  Svar  

Spm. 650

Spm. om, hvilke dynamiske effekter samfundet kan forvente, såfremt iværksætterskatten på udbytter fjernes, til skatteministeren  Svar  

Spm. 651

Spm. om, at redegøre for mulighederne for at etablere en frivillig registrering og certificering af Business Angels i EU-regi, til skatteministeren  Svar  

Spm. 652

Spm. om at redegøre for den skattemæssige provenunedgang ved at etablere kvartalvis udbetaling af skattekreditter til virksomheder, til skatteminister...   Svar  

Spm. 653

Spm. om loven om arbejdsudlejeskat, til skatteministeren  Svar  

§ 20-spørgsmål

Spm. S 1601

Vil ministeren bekræfte, at han – som oplyst på samrådet i Europaudvalget den 28. maj 2014 – ikke forud for dette samråd har haft bilaterale kontakter...

Spm. S 1602

Vil ministeren bekræfte, at han – som oplyst på samrådet i Europaudvalget den 28. maj 2014 – ikke forud for dette samråd har haft bilaterale kontakter...