Kære Læser
Denne uges SkatteMail indeholder primært en række gode artikler om bl.a. skattekortet for 2015, SKATs øgede fokus på enkeltmandsvirksomheder, skattemæssige underskud og skattefrie omstruktureringer.
God læselyst.
Med venlig hilsen
Flemming L. Bach
Artikler og interessante links
Se dit skattekort for 2015
Udbytte af unoterede porteføljeaktier
Den skattefrie firmajulegave
Skattefri gevinst til vindmøllenaboer
Bulletin for International Taxation: 11 - 2014
SKAT har øget fokus på enkeltmandsvirksomheder
Udenlandsdanskere med sommerhus i Danmark - bestyrelsesarbejde i danske selskaber
Forskudsregistreringen for 2015
93 lande implementerer OECD’s fælles rapporteringsstandarder
Skattemæssige underskud og skattefrie omstruktureringer
Tax losses and tax-free restructurings
Skattepligt - Tilflytning
Tax Treaty Override: A Jurisdictional Approach
Tax Treaties and Developing Countries
The Duty of Countries and Enterprises to Pay Their Fair Share
When Does 'the Context Otherwise Require' in Article 3 of the OECD Model Convention?
The CJEU's Conflicting Case Law on Neutralization
A Brazilian View on Base Erosion and Profit Shifting: An Alternative Path
Shareholder Loans in Danish Tax Law ? (Foreign) Shareholders Beware!
Evaluation of Turkish Corporate Tax Law under the Principle of Freedom of Establishment
Discussion Draft of the Proposed Modifications to Chapter VII of the Transfer Pricing Guidelines Relating to Low Value-Adding Intra-Group Services
Parcelhusreglen
Udkast til styresignal
Udkast til Styresignal - skærpelse af praksis - godtgørelser efter forskelsbehandlingsloven
Bindende svar
Sømandsbeskatning - Tonnageskat - Operatørselskab
Datterselskabs- og koncernselskabsaktier, subjektiv skattepligt, CFC-indkomst
Skattefrie godtgørelser - lønomlægning
Arbejdsudleje, udskilt arbejdsopgave
Udlån til partnerselskab anset for erhvervsmæssigt udlån
Nytegning af anparter, overkurs, forlods udbytteret, vedtægtsændringer
Kendelser
Vurderingsankenævns afgørelse af ejendoms- og grundværdi anset for ugyldig
Domme
Ejendomsavance - parcelhusreglen - to boliger - benyttelse i ejerperiode
Nyt fra EU-Domstolen
Retsliste for uge 46
Nyt fra andre lande og organisationer
Bundesministerium der Finanzen, Tyskland
Skatteetaten, Norge
VERO Skat, Finland
Skatteverket, Sverige
Högsta förvaltningsdomstolen, Sverige
Nyt fra SKAT
Nye satser
Lovstof
Nyt fra Lovtidende
Nyt fra Folketinget
Nye lovforslag
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20141103' AND [SkatteraadChanged] <= '20141109') OR ([LSRChanged] >= '20141103' AND [LSRChanged] <= '20141109') OR ([ByretChanged] >= '20141103' AND [ByretChanged] <= '20141109') OR ([LandsretChanged] >= '20141103' AND [LandsretChanged] <= '20141109') OR ([HojesteretChanged] >= '20141103' AND [HojesteretChanged] <= '20141109')) ORDER BY AppelId DESC
BDOFredag den 7. november 2015 er dagen, hvor vi for første gang kan se vores forskudsopgørelse og skattekort for 2015. De fleste kan se frem til lidt større fradrag og/eller lidt lavere trækprocent. |
BDOUdbytte af unoterede porteføljeaktier Skatteministeren har nu fremsat det varslede lovforslag, der skal føre til en lempeligere beskatning af udbytte af unoterede porteføljeaktier. Det er kun hos selskaber og fonde m.v., at skatten lempes. |
BDOBeløbsgrænsen for den skattefrie firmajulegave er i 2014 hævet til 800 kr. inklusive moms. Har medarbejderne ikke i årets løb modtaget andre gaver eller personalegoder, kan der dog gives skattefri gaver helt op til 1.100 kr. |
BDOSkattefri gevinst til vindmøllenaboer Ved opstilling af nye vindmøller er opstilleren forpligtet til at udbyde mindst 20 % af projektet til lokale borgere. Ejerandelene skal udbydes til kostpris. Gevinsten herved er skattefri. |
Bulletin for International Taxation (BIT)Bulletin for International Taxation: 11 - 2014 I denne udgave:
|
Dansk RevisionSKAT har øget fokus på enkeltmandsvirksomheder Mange fejl i selvangivelserne hos landets 275.000 enkeltmandsvirksomheder får SKAT til at rette yderligere vejledning og automatisere selvangivelserne for denne gruppe. |
Deloitte93 lande implementerer OECD’s fælles rapporteringsstandarder Flere væsentlige underskrifter er nu sat på en multilateral aftale om kompetent myndighed i skatteforhold som forpligter de underskrivende lande til at implementere OECD’s fælles rapporteringsstandarder. |
EYSkattemæssige underskud og skattefrie omstruktureringer Selskaber og fonde skal nu registrere deres skattemæssige underskud for at bevare retten til at modregne underskuddene i fremtidig positiv indkomst. Skattefrie omstruktureringer skal også registreres. |
EYTax losses and tax-free restructurings Companies and foundations should register their tax losses in order to keep the right to offset tax losses in future positive income. Tax-free restructurings should also be reported. |
HomannLandsskatteretten har ved kendelse af 22. maj 2014, jf. SKM2014.717.LSR, taget stilling til en række spørgsmål vedrørende fortolkningen af kildeskattelovens § 7, stk. 1 om kortvarigt ophold i Danmark ved tilflytning. Sagen... |
IntertaxTax Treaty Override: A Jurisdictional Approach Despite the recent developments grounded on constitutional arguments, the current country-by-country approaches to treaty override still fail to qualify the overriding as an unacceptable attempt to extend taxation beyond the limits agreed with treaty partners. Accordingly, treaty override has been seen as a problem the solution of which would depend on each country's view on the role of international law. This article suggests that such failure is due to limitations inherent to this misleading reasoning with respect to the relation between domestic legislation and international law. After describing the main approaches to treaty override, the author proposes that treaty override must be addressed as an issue of jurisdiction, instead of a matter of hierarchy. The proposed approach is consistent with the actual purpose of double tax conventions and with the need to preserve the jurisdictional limitations agreed under tax treaties. |
IntertaxTax Treaties and Developing Countries In today's discussion concerning tax treaties and tax treaty policy the implications in particular for LDCs are seldom addressed. There is a lack of analysis of which arguments might apply to this group of very poor countries but not for other developing countries. Based on a study of the tax treaty network of East African LDCs, the author contributes to this discussion by analysing two issues: What importance do tax treaties have for LDCs and what role does the UN Model play in the negotiation of tax treaties of LDCs. After considering a tax treaty's functions (the elimination of double taxation, the allocation of taxing rights, the prevention of tax avoidance and fiscal evasion, and the promotion of foreign direct investment), the author comes to the conclusion that an LDC can indeed benefit from entering into tax treaties. However, since a tax treaty can also have negative effects for LDCs, it is crucial for such countries to carefully evaluate all factors before entering into tax treaties. If an LDC decides to negotiate tax treaties, the UN Model is a good choice because it does indeed take into account certain particularities of capital importing countries. The treaty network of East African LDCs also shows that the UN Model already had a rather important impact on the treaty negotiations of these countries. Nonetheless, there are certain particularities in these tax treaties which might need to be considered for inclusion into the UN Model or in its Commentary in order to make this model convention even more relevant for East African LDCs. |
IntertaxThe Duty of Countries and Enterprises to Pay Their Fair Share In this article the author examines to what extent countries and enterprises have a duty to pay a fair share of taxes. The conclusion of this article is that the current debate pays too little attention to the substance of the fair share obligation. What is a fair distribution of tax revenues among countries and what constitutes a fair distribution of the tax liability among multinational companies? Interests of states and companies are intertwined and sometimes collide. States try to attract investments by introducing tax incentives, but at the same time they want to combat aggressive tax planning by multinational companies to protect their own tax base. The current policy debate requires that the States redefine the allocation mechanisms for (international) taxation. The principle of origin might be a promising concept in that respect. At the same time multinational companies must be accountable for their tax policy, but that is difficult due to the absence of a clear set of standards. |
IntertaxWhen Does 'the Context Otherwise Require' in Article 3 of the OECD Model Convention? This article focuses on the interpretation of tax treaties and, particularly, the expression 'unless the context otherwise requires' comprised in Article 3 of the OECD Model Convention. In the hopes of providing certainty in double tax cross-border transactions, the chapters of this article explore the applicable provisions, relevant case law and subsequent legal consequences facing these kinds of international tax issues. |
IntertaxThe CJEU's Conflicting Case Law on Neutralization In this article, the author discusses the different ways the Court of Justice of the European Union (CJEU) applies the concept of neutralization in the area of withholding taxes on the one hand and in the area of personal allowances on the other hand. She also discusses recent case law developments in the area of personal allowances. In conclusion, the author explains why the CJEU has adopted different approaches to this issue and presents what she believes would be an accurate and consistent approach. |
IntertaxA Brazilian View on Base Erosion and Profit Shifting: An Alternative Path This article argues that notwithstanding the formal invitation made to the OECD by the G20 to propose solutions to the problem of base erosion and profit shifting (BEPS), some countries, for reasons of their own, may prefer to act unilaterally. Brazil is used as a case study as a result of its intense tax policymaking activity in the past twenty years, which has deviated from the OECD's approach. Based on economic data, it is contended that Brazil has been able to design a tax system enabling it to tackle BEPS successfully. This article presents the salient features of the Brazilian tax system as an alternative to the OECD's future proposals, assisting policymakers of other countries - mainly non-OECD members - to redesign their tax system in order to strengthen the legal mechanisms that protect their respective tax bases. |
IntertaxShareholder Loans in Danish Tax Law ? (Foreign) Shareholders Beware! Beware - a new Danish provision on shareholder loans means that it can become quite expensive for a shareholder to have a loan in his company - a so-called shareholder loan. |
IntertaxEvaluation of Turkish Corporate Tax Law under the Principle of Freedom of Establishment Corporate tax law has been closely related to the principle of freedom of establishment. Because European Union (EU) Member States have declined to resign sovereignty in the field of direct taxation, harmonization progress in corporate taxation in the EU has been slow. Although EU treaties, regulations, and directives are all measures of positive integration, case law of the Court of Justice of the European Union (CJEU) declaring national tax measures incompatible with primary EU law is that of negative integration. This paper discusses the corporation tax field and its' many important decisions within the principle of freedom of establishment and what affects these decisions have on Member States' corporate tax law. This article demonstrates Turkey's significant efforts to fulfil requested accession criteria concerning economic and tax legislation with the EU in light of CJEU's case law. |
OECDAction 10 of the Action Plan on Base Erosion and Profit Shifting directs the OECD to develop transfer pricing rules to provide protection against common types of base eroding payments. A discussion draft of proposed modifications to Chapter VII of the Transfer Pricing Guidelines relating to low value-adding intra-group services was released for comment by interested parties today |
Revisorgruppen Danmark... når huset skifter anvendelse |
Med afgørelserne i SKM2014.85.SR og SKM2014.86.SR tog Skatterådet stilling til den skattemæssige behandling af godtgørelser for direkte forskelsbehandling i strid med forskelsbehandlingslovens § 2 jf. § 7 når godtgørelserne ydes i forbindelse med fratræden af stilling.
Skatterådet lagde vægt på, at begrundelsen for udbetalingen af godtgørelserne var at kompensere for den retsstridige krænkelse, som medarbejderne havde lidt ved at blive forskelsbehandlet efter den nævnte bestemmelse i forskelsbehandlingsloven. Skatterådet fandt derfor, at de udbetalte godtgørelser til medarbejderne var skattefri, jf. statsskattelovens § 5, stk. 1, litra a.
Af SKM2014.354.SR fremgår, at forholdene i den foreliggende sag kunne sidestilles med de forhold, der forelå i Skatterådets afgørelser i SKM2014.85.SR og SKM2014.86.SR, ligesom det fremgår, at det er Skatterådets opfattelse, at afgørelserne i SKM2014.85.SR og SKM2014.86.SR ikke kan anses for udtryk for den korrekte retstilstand i forhold til den skattemæssige behandling af tilsvarende godtgørelser efter forskelsbehandlingslovens § 7.
SKM2014.354.SR må anses for en skærpelse af den praksis der blev fastlagt i SKM2014.85.SR og SKM2014.86.SR. Styresignalet omhandler virkningen heraf.
I den forbindelse bemærkes, at afgørelsen i SKM2014.355.SR, der vedrører godtgørelse efter ligebehandlingsloven ikke er udtryk for en ændring af praksis. Afgørelsen er i overensstemmelse med eksisterende praksis jf. bl.a. Den juridiske vejledning 2014-1, afsnit C.A.3.5.2.2.
Vedrører: Sømandsbeskatningsloven § 1, § 2 og § 5. Tonnageskatteloven § 6, § 8 og § 21 a
Skatterådet kan bekræfte, at skibe anvendes til formål, som vil kunne omfattes af tonnageskatteordningen, og at det danske managementselskab som følge heraf kan anvende sømandsskatteordningen for sine søfolk, jf. sømandsbeskatningslovens § 5.
Skatterådet kan bekræfte, at det danske managementselskab opfylder betingelserne i tonnageskattelovens § 21 a om operatørselskaber, og at selskabet som følge heraf kan anvende tonnageskatteordningen.
Vedrører: Aktieavancebeskatningsloven § 4 A, stk. 1-5, og § 4 B, stk. 1-2. Selskabsskatteloven § 1, stk. 1 og 6, § 2, stk. 1, litra a, og § 2 A, stk. 1-4 og 10. Selskabsskatteloven § 13, stk. 1, nr. 2. Selskabsskatteloven § 31, stk. 1, § 31 A, stk. 1, § 31 C, stk. 1-3 og § 32, stk. 1, 5
Udbytter mellem selskaber indenfor en koncern blev anset for skattefri, enten fordi der var tale om datterselskabs- eller koncernselskabsaktier, eller fordi modtagerselskabet ikke var skattepligtigt til Danmark. Udbyttet blev ikke anset for CFC-indkomst.
Vedrører: Ligningsloven § 9A, stk. 1-5 og § 9, stk. 4
Spørger, der er en dansk vikarvirksomhed, stiller udenlandske faglærte og ufaglærte medarbejdere til rådighed for andre danske virksomheder.
Skatterådet kan ikke bekræfte, at der kan udbetales skattefrie godtgørelser under de opstillede forudsætninger, når der henses til størrelserne af de nævnte timesatser for normaltimer og overtimer sammenholdt med størrelserne af de omhandlede godtgørelser.
Vedrører: Kildeskatteloven § 2, stk. 1, nr. 3 og stk. 9, nr. 2, 1. pkt. Selskabsskatteloven § 2, stk. 1, litra a. BKI nr. 6 af 12.2.1981, artikel 5
Skatterådet kan bekræfte, at det arbejde spørger udfører med de omhandlede aktiviteter indenfor service og reparation af en nærmere angiven opgave for en dansk virksomhed kan anses for entreprise. Der henses bl.a. til, at det omhandlede arbejde kan afgrænses som selvstændige opgaver, der dermed kan og rent faktisk bliver udført af andre, at der er tale om en selvstændig udenlandsk virksomhed, der for egen regning og risiko udfører det omhandlede arbejde, at den udenlandske virksomhed selv medbringer egne ansattes såvel til selve arbejdet som til ledelsen heraf samt det specialudstyr som måtte være nødvendigt for arbejdets udførelse. Det pågældende arbejde for en dansk virksomhed anses dermed for entreprise og således ikke omfattet af reglerne om arbejdsudleje i kildeskattelovens § 2, stk. 1, nr. 3.
Det bindende svar er af hensyn til tavshedspligten offentliggjort i en forkortet og redigeret form.
Vedrører: Statsskatteloven § 4. Virksomhedsskatteloven § 5
Spørger påtænker at blive omdannet til et P/S, og i den forbindelse overgår en del af den enkelte partners kapitalkonto i det nuværende I/S til at blive udlån til P/S'et. Partnerne i P/S'et driver virksomhed i virksomhedsordningen. Skatterådet kan bekræfte, at udlån fra en partner i denne forbindelse, ikke skal anses for at være en privat hævning, men er et erhvervsmæssigt udlån. Tilsvarende kan Skatterådet bekræfte, at såfremt der efterfølgende fra partnerne udlånes yderligere beløb til driftsfinansiering, anses dette heller ikke for en privat hævning.
Vedrører: Aktieavancebeskatningsloven § 4 A, stk. 1-5 og 7, § 8 samt § 30, stk. 1. Ligningsloven § 16 H, stk. 6. Selskabsskatteloven § 13, stk. 1, nr. 1
Nytegning af anparter i et selskab med to selskabsanpartshavere kunne foretages på en sådan måde, at der til de nytegnede anparter knyttede sig en forlods udbytteret, uden at dette medførte skattepligt hos nogen af de involverede selskaber.
Vedrører: Forretningsorden for skatteankenævn, vurderingsankenævn, fælles skatte- og vurderingsankenævn samt motorankenævn § 10, § 11 og § 24. Skatteforvaltningsloven § 6 og § 38. Vurderingsloven § 5, § 6, § 9, § 13 og § 16
Vurderingsankenævnet havde ved behandlingen af visse klager over grundværdien anvendt en praksis, hvor vurderingsankenævnet ikke tog konkret og individuelt stilling til grundværdien for den enkelte ejendom. Denne praksis var udtryk for skøn under regel, hvorved nævnet helt havde afskåret sig fra at foretage prøvelse af den fastsatte grundværdi. Dette var ikke lovligt. Vurderingsankenævnet havde dermed ikke udført sin funktion som rekursmyndighed. Vurderingsankenævnet havde i strid med nævnets forretningsorden ikke afgjort sagen på et møde, og afgørelsen var derfor truffet uden den fornødne organhabilitet. Som følge af de helt grundlæggende mangler ved vurderingsankenævnets afgørelse, blev nævnets afgørelse anset for ugyldig og annulleret.
Vedrører: Ejendomsavancebeskatningsloven § 8, stk. 1
Sagen drejede sig ligesom for byretten om, hvorvidt appellanten skulle have nedsat sin skattepligtige indkomst for indkomståret 2004 med kr. 161.174.
Appellanten gjorde gældende, at beløbet på kr. 161.174 udgjorde en skattefri ejendomsavance, jf. ejendomsavancebeskatningslovens § 8, stk. 1, idet appellanten gjorde gældende, at ejendommen i hans ejertid havde tjent til bolig for ham og hans ægtefælle.
Byretten havde lagt til grund, at appellanten havde afgivet skiftende forklaringer om sagens faktiske forhold i relation til hans og ægtefællens boligforhold, og pålagde derfor appellanten en skærpet bevisbyrde for, hvorvidt den omtvistede ejendom havde tjent til bolig for ham og hans ægtefælle i perioden, hvor appellanten havde ejet ejendommen.
Byretten fandt ikke, at appellanten ved de stedfundne vidneforklaringer fra naboer mv. havde løftet den skærpede bevisbyrde. Byretten lagde i øvrigt også vægt på, at appellanten ikke havde besvaret Skatteministeriets opfordring om at fremlægge dokumentation for forbrug af el mv. for en anden ejendom, som appellanten også ejede i den omtvistede periode, og som appellanten gjorde gældende var ubeboet i den omtvistede periode.
For landsretten fremlagde appellanten en række yderligere kvitteringer for kontantbetaling af benzin og diesel, indkøb foretaget i nærheden af eller til brug for den omtvistede ejendom, post modtaget på den omtvistede adresse samt en lægejournal, som viste, at appellanten i den påståede ejerperiode havde været til lægen i nærheden af den omtvistede ejendom.
Landsretten stadfæstede byrettens dom, idet landsretten bemærkede, at den for landsretten yderligere bevisførelse ikke kunne føre til andet resultat.
SKM2014.756.BR Konkurs - omstødelse - momstilsvar - tre uger før fristdag | Vedrører: Konkursloven § 67 og § 74 Byretten fastslog i relation til konkurslovens § 67, at den relevante periode for selskabets ind- og udbetalinger var hele omstødelsesperioden fra tre måneder før fristdagen og indtil dekretets afsigelse. Endvidere skulle omsætningsaktiver omfattet af et virksomhedspant inddrages i vurderingen efter § 67, fordi pantet ikke var tiltrådt på tidspunktet for den omstridte indbetaling, ligesom en uudnyttet kassekredit var relevant for vurderingen. Der var derfor ikke grundlag for omstødelse efter konkurslovens § 67. Retten udtalte videre, at der ikke påhvilede SKAT en undersøgelsespligt, selvom det indbetalte beløb ikke svarede til de forfaldne krav, og retten fandt derfor allerede på den baggrund ikke, at SKAT havde været i ond tro, hvorfor heller ikke konkurslovens § 74 kunne føre til omstødelse. SKAT blev herefter frifundet. |
SKM2014.769.ØLR Straffesag - skattesvig - skattepligt - lønmodtager - ukendt udenlandsk adresse | Vedrører: Skattekontrolloven § 15 T var tiltalt for at have undladt at reagere på sin årsopgørelse for 2008 og at have undladt at indsende selvangivelse for 2009, idet han ikke havde selvangivet arbejdsindkomst erhvervet fra et dansk vognmandsfirma for arbejde udført i Danmark på 578.390 kr. i alt. T havde bopæl i udlandet. Lønindkomsten blev camoufleret af T ved at blive faktureret som en firmaindkomst, der blev erhvervet af et selskab i et skattelyland med udenlandsk forretningsadresse, uanset der reelt var tale om et helt almindeligt lønmodtagerforhold. T havde derved unddraget for 190.648 kr. i skat i alt. T forklarede det var rigtig at han ikke havde betalt skat i 2008 og 2009 til Danmark, men det skyldes, at han ikke havde bopæl i Danmark, og ikke var tilmeldt Folkeregisteret. Når han udførte arbejde i Danmark boede han i bilen. Han havde ikke modtaget årsopgørelsen for 2008. Byretten fandt T skyldig i forsætlig skattesvig og idømte T en bøde på 320.000 kr. Retten fandt, at T bevist havde tilrettelagt sin adfærd i forhold til sin arbejdsgiver og i forhold til SKAT i 2008 og 2009 med det formål at undgå beskatning som fuldt skattepligtig, ved ikke at tilmelde sig SKAT eller Folkeregisteret og ved bevidst at camouflere sin indtægt for 2008 og 2009 ved at fakturere sin personlige arbejdsindkomst via et udenlandsk selskab, som om han var selvstændig virkende entreprenør hos vognmandsfirmaet. Landsretten stadfæstede byretsdommen. |
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 13-11-2014 dom i C-112/14 Kommissionen mod Det Forenede Kongerige
Fiskale bestemmelser
Hvorvidt Det Forenede Kongeringe Storbritannien og Nordirland har tilsidesat sine forpligtelser i henhold til artikel 63 TEUF og EØS-aftalens artikel 40, eller subsidiært artikel 49 TEUF og EØS-aftalens artikel 31, ved at indføre og opretholde en lovgivning om beskatning af selskabsmedlemmers kapitalgevinster i ikke-hjemmehørende selskaber, som indebærer en forskelsbehandling mellem indenlandske og grænseoverskridende aktiviteter.
Referat
Referat fra mødet i Finanskontaktudvalget d. 11. september 2014
Nye eller opdaterede satser fra Skatteministeriet
Virksomhedsomdannelsesloven
Satser og beløbsgrænser i virksomhedsomdannelsesloven
Bekendtgørelse af lov om indskud på etableringskonto og iværksætterkonto
Spm. 1 |
Bilag 1 |
Bilag 4 |
Spm. 1 | Spm. om kommentar til henvendelse af 31/10-14 fra Ernst & Young, til skatteministeren |
Spm. 2 | Spm. om kommentar til intern henvendelse af 1/11-14, til skatteministeren |
Spm. 3 | Spm. om kommentar til henvendelse af 5/11-14 fra Ernst & Young, til skatteministeren |
Spm. 1 |
Bilag 3 |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 1 |
Spm. 6 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 22 |
Spm. 38 |
Spm. 39 |
Spm. 40 |
Spm. 43 |
Spm. 107 |
Spm. 108 |
Spm. 109 |
Spm. 111 |
Spm. 114 |
Spm. 116 |
Spm. 117 | Spm. om at redegøre for reglerne om kørselsgodtgørelse, til skatteministeren Svar |
Spm. 118 |
Spm. 119 |
Spm. 120 |
Spm. S 243 |
Spm. S 244 |
Spm. S 253 |
Spm. S 257 |