Kære Læser
Denne uges SkatteMail indeholder en række aktuelle nyhedsspots og publikationer fra en række rådgivningsvirksomheder. Desuden er kommet en lang række afgørelser.
God læselyst.
Med venlig hilsen
Flemming L. Bach
Artikler og interessante links
Første rate af selskabsskatten for 2015
Slut med skattekursen
Yderligere forlængelse af selvangivelsesfristen for selskaber
Ulovlige aktionærlån - rettelse
Personalegoder
Kantineordninger 2015
Skatteministeriet ophæver formueskattekursen
Udlæg efter regning
Public comments received on discussion draft on Actions 8, 9 and 10: revisions to Chapter I of the Transfer Pricing Guidelines (Including risk, recharacterisation and special measures) of the BEPS Action Plan
Public comments received on discussion draft on the transfer pricing aspects of cross-border commodity transactions (BEPS Action 10)
Public comments received on the discussion draft on the use of profit splits in the context of global value chains (BEPS Action 10)
Public comments received on discussion draft on Action 4 (Interest Deductions and Other Financial Payments) of the BEPS Action Plan
Public consultation on transfer pricing matters
Seneste nyt om Digitalisering af Selskabsskatten (DIAS)
De fortrykte årsopgørelser kan vise forkert resultat
Nye regler for private renteudgifter og faglige kontingenter
Beretning om SKATs systemmodernisering (nr. 5/2014)
Bindende svar
Skattepligts indtræden - bopæl - ophold
Domme
Ejendomsvurdering - grundværdi - nedslag for ekstrafundering - skøn - ikke grundlag for hjemvisning
Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - intern kloakforsyning - hovedanlæg
Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - hovedanlæg - regn- og spildevandsledning
Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - forsyningsanlæg
Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - ekstrafundering - varmeforsyning - hovedanlæg
Fri bil - privat benyttelse - flere biler - formodningsregel - vinteropbevaring
Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - kloakforsyningsledninger - hjemvisning
Skønsmæssig ansættelse – dokumentation for lån - formueopgørelse
Proces – overskridelse af ankefrist – kundskab om foretagen underretning – realitetsbehandling af klage
Ikke offentliggjorte kendelser
Nyt fra EU-Domstolen
1 ny sag
Nyt fra andre lande og organisationer
Skatteverket, Sverige
Skatteetaten, Norge
VERO Skat, Finland
Skatteetaten, Norge
Lovstof
Nyt fra Lovtidende
Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20150209' AND [SkatteraadChanged] <= '20150215') OR ([LSRChanged] >= '20150209' AND [LSRChanged] <= '20150215') OR ([ByretChanged] >= '20150209' AND [ByretChanged] <= '20150215') OR ([LandsretChanged] >= '20150209' AND [LandsretChanged] <= '20150215') OR ([HojesteretChanged] >= '20150209' AND [HojesteretChanged] <= '20150215')) ORDER BY AppelId DESC
BDOFørste rate af selskabsskatten for 2015 SKAT har nu udsendt opkrævninger på den første rate af acontoskatten for 2015 for selskaber. Det er derfor tid til at undersøge, om der skal søges om nedsættelse, eller om der tværtimod skal indbetales ekstra. |
BDOSkatteministeriet har ophævet den del af det gamle værdiansættelses-cirkulære, som handlede om aktier og obligationer. Dermed er det slut med at bruge den særlige skattekurs ved gave- og arveoverdragelser. |
BDOYderligere forlængelse af selvangivelsesfristen for selskaber Fristen for indsendelse af selvangivelse for indkomståret 2014 forlænges nu med yderligere 1 måned til den 1. september 2015. Fristen gælder også for selskaber med ”skæve” regnskabsår. |
BDOUlovlige aktionærlån - rettelse En eventuel indfrielse af et ulovligt aktionærlån medfører ikke, at beskatningen hos aktionæren bortfalder. Selskabet beskattes ikke af afdraget/indfrielsesbeløbet, men kun af renter. |
BeierholmNår arbejdsgiver skal sammensætte en optimal lønpakke til dennes medarbejdere, er det vigtigt, at arbejdsgiver er bekendt med, hvordan personalegoder beskattes. Derudover er det vigtigt for arbejdsgiver at kende til de indberetnings- og indeholdelsesforpligtelser, som følger det enkelte gode. |
DeloitteSkatteministeriet ophæver formueskattekursen Skatteministeriet har den 5. februar 2015 med øjeblikkelig virkning ophævet muligheden for at værdiansætte unoterede aktier ved gaveoverdragelse til børn og i dødsboer efter den såkaldte formueskattekurs. |
DeloitteIfølge seneste praksis så accepterer SKAT nu efter omstændighederne også indscannede eller kopierede udgiftsbilag eller dokumenter, der i øvrigt beviser eller sandsynliggør, at en udgift er afholdt for arbejdsgiveren. |
OECDOn 19 December 2014, interested parties were invited to comment on the discussion draft on Actions 8, 9 and 10: revisions to Chapter I of the Transfer Pricing Guidelines (Including risk, recharacterisation and special measures) of the BEPS Action Plan. The OECD is grateful to the commentators for their input and now publishes the comments received. |
OECDOn 16 December 2014, the OECD invited comments from interested parties on a discussion draft on the transfer pricing aspects of cross-border commodity transactions. This work relates to Action 10 of the BEPS Action Plan. The OECD is grateful to the commentators for their input, and now publishes the comments received. |
OECDOn 16 December 2014, the OECD invited comments from interested parties on a discussion draft on the use of profit splits in the context of global value chains. This work relates to Action 10 of the BEPS Action Plan. The OECD is grateful to the commentators for their input, and now publishes the comments received. |
OECDOn 18 December 2014, interested parties were invited to comment on the discussion draft on Action 4 (Interest Deductions and other Financial Payments) of the BEPS Action Plan. The OECD is grateful to the commentators for their input and now publishes the comments received. |
OECDPublic consultation on transfer pricing matters The OECD will hold a public consultation event on transfer pricing matters on 19-20 March 2015 at the OECD Conference Centre in Paris, France. |
PwCSeneste nyt om Digitalisering af Selskabsskatten (DIAS) De seneste uger er der kommet en række nyheder fra SKAT og Skatteministeriet vedrørende Digitalisering af Selskabsskatten (DIAS). Selvom flere af tiltagene endnu ikke er vedtaget og/eller implementeret, er det værd at være opmærksom på de mulige kommende ændringer. Seneste nyt om Digitalisering af Selskabsskatten (DIAS) |
RigsrevisionenBeretning om SKATs systemmodernisering (nr. 5/2014) Beretningen handler om SKATs systemmodernisering, som blev igangsat i 2004, og som endnu ikke er fuldt idriftsat. Systemmoderniseringen er inddelt i 2 faser med i alt 6 projekter. Fase 1 består af 3 projekter: integrationsplatformen ENS, TastSelv Erhverv og Erhvervsligning. Fase 2 består også af 3 projekter: Digitalt Motor Register (DMR), Skattekontoen og Et Fælles Inddrivelsessystem (EFI). Formålet med undersøgelsen er at vurdere SKATs styring af alle 6 projekter i systemmoderniseringen. Formålet er desuden at vurdere systemmoderniseringens målopfyldelse og den organisatoriske implementering af EFI, som er det økonomisk væsentligste projekt og det projekt, der er mest forsinket. Rigsrevisionen har selv taget initiativ til undersøgelsen i november 2013. |
SEGESDe fortrykte årsopgørelser kan vise forkert resultat SKAT har siden 2013 lavet fortrykte årsopgørelser uden selvangivelse for visse erhvervsdrivende. Det har for nogle kunder i DLBR givet udfordringer, fordi årsopgørelsen har medført et helt forkert resultat. |
SEGESNye regler for private renteudgifter og faglige kontingenter Fra og med indkomståret 2014 skal private virksomhedsejere ikke længere oplyse långivers identitet til SKAT for at opnå fradrag for renteudgifter af virksomhedsgæld. |
Vedrører: Kildeskatteloven § 1, stk. 1, nr. 1 og § 7, stk. 1.
Spørger bliver ikke fuldt skattepligtig til Danmark ved ophold her, enten på hotel eller i en leje- eller ejerbolig i 6 dage hver anden uge. Spørgers ophold i Danmark er udelukkende begrundet i samvær med hans børn i 6 dage hver anden uge. Spørger forventer ikke at skulle udføre arbejde når han er i Danmark. Dog kan sporadisk arbejde forekomme ved få af opholdende.
Vedrører: Vurderingsloven § 13
Grundejeren nedlagde under sagen påstand om, at Landsskatterettens grundværdiansættelse skulle hjemvises og anførte til støtte herfor, at der ikke var taget behørig højde for, at der var behov for ekstrafundering. Desuden gjorde grundejeren gældende, at Landsskatteretten som følge af instansrækkefølgen havde været forpligtet til at hjemvise sagen, fordi både SKATs og vurderingsankenævnets afgørelser havde været baseret på, at der ikke var behov for ekstrafundering. Grundejeren havde for Landsskatteretten fremlagt geotekniske rapporter, der efter Landsskatterettens opfattelse godtgjorde et behov for ekstrafundering. Endelig gjorde grundejeren med henvisning til vurderingen for en naboejendom gældende, at Landsskatterettens vurdering stred imod lighedsgrundsætningen.
Grundejeren fik ikke medhold i, at Landsskatteretten ikke havde taget behørig højde for behovet for ekstrafundering. Retten henviste til, at grundejeren ikke ved eksempelvis syn og skøn over grundens handelspris eller på anden måde havde godtgjort, at der var grundlag for at tilsidesætte Landsskatterettens skøn. Retten henviste videre til, at det ikke var godtgjort, at Landsskatterettens skøn var foretaget på forkert grundlag.
Grundejeren fik heller ikke medhold i, at Landsskatteretten var forpligtet til at hjemvise sagen som følge af grundejerens fremlæggelse af de geotekniske rapporter for Landsskatteretten, eller at lighedsgrundsætningen var tilsidesat.
Skatteministeriet blev derfor frifundet.
Vedrører: Vurderingsloven § 17 og § 18 (dagældende)
Sagen omhandlede spørgsmålet om, hvorvidt sagsøgeren ved vurderingerne for årene 2004-2006 var berettiget til yderligere fradrag for forbedringer efter vurderingslovens dagældende § 17 for udgifter til kloakforsyningsledninger internt på grunden.
Retten fandt, at der ikke efter den foretagne bevisførelse var grundlag for at tilsidesætte Landsskatterettens vurdering, hvorefter der ikke kunne anerkendes yderligere fradrag for udgifterne til etablering af kloakforsyningsledningerne. Skatteministeriet blev herefter frifundet.
Vedrører: Vurderingsloven § 17 og § 18 (dagældende)
Sagen angik, hvorvidt sagsøgeren var berettiget til yderligere fradrag for forbedringer efter vurderingslovens dagældende §§ 17-18 for udgifter til anlæg af kloakforsyningsanlæg internt på ejendommene.
Sagsøgeren fik ikke medhold i, at sagsøgeren var berettiget til yderligere fradrag for regn- og spildevandsledninger. Retten fandt, at der ikke var grundlag for at tilsidesætte Landsskatterettens vurdering og lagde her vægt på, at de omtvistede regn- og spildevandsledninger fandtes at have en sådan tilknytning til bygningerne, at de ikke fandtes at have forøget grundværdierne i ubebygget stand, hvorefter de ikke udgjorde fradragsberettigede hovedledninger.
Skatteministeriet blev derfor frifundet.
Vedrører: Vurderingsloven § 17 (dagældende)
Sagen angår, om boligselskabet var berettiget til fradrag i henhold til dagældende § 17 i vurderingsloven for udgifter til anlæg af kloak-, varme- og vandforsyning på en grund på ca. 4.000 m 2 .
Retten fandt, at der ikke var grundlag for at tilsidesætte Landsskatterettens vurdering af, at anlægget ikke kan betragtes som hovedanlæg, der forøger grundens værdi i ubebygget stand, og at der derfor ikke kunne indrømmes fradrag. Retten henviste til, at anlægget var etableret i forbindelse med byggeriet på ejendommen, og at ledningerne efter deres placering, sammenholdt med byggeriets placering og udformning, fremstod som tæt knyttet til byggeriet.
Vedrører: Vurderingsloven § 17 og § 18 (dagældende)
Sagsøgeren krævede under retssagen med henvisning til et byggeregnskab nedslag i grundværdien på grund af dårlige jordbundsforhold samt yderligere fradrag for udgifter til anlæg af varmeledninger internt på grunden.
SKAT havde lagt til grund, at sagsøgeren ikke havde dokumenteret et behov for ekstrafundering. Under retssagen blev der indhentet en skønserklæring, hvoraf fremgik, at ejendommens jordbundsforhold skønnedes at medføre behov for ekstrafundering, hvilket byretten også lagde til grund.
Byretten anførte, at der ved fastsættelsen af grundværdien indgår betydelige skønsmæssige elementer, og at udgiften til ekstrafundering i den konkrete sag udgjorde 2,9 pct. af grundværdien ved den første vurdering. Under henvisning hertil, fandt retten ikke, at Landsskatterettens afgørelse lå uden for rammerne af det skøn, som tilkommer vurderingsmyndighederne. Selvom det under byretssagen var dokumenteret, at der var behov for ekstrafundering, var der ikke grundlag for at tilsidesætte vurderingsmyndighedernes skøn.
For så vidt angik spørgsmålet om fradrag for udgifter til varmeforsyningsledninger, udtalte byretten, at der ikke var grundlag for at tilsidesætte Landsskatterettens skøn vedrørende, hvorvidt de pågældende forsyningsledninger udgjorde et fradragsberettiget hovedanlæg, hvilket Landsskatteretten bl.a. havde afvist under henvisning til ledningernes placering i forhold til bebyggelsen på grunden.
Skatteministeriet blev herefter frifundet.
Vedrører: Ligningsloven § 16, stk. 4
Sagen vedrører overordnet spørgsmålene, om A i indkomstårene 2007-2011 skulle beskattes af værdien af fri bil for samlet fem biler, hvoraf én af bilerne var på gule plader, efter ligningslovens § 16, stk. 4, og om B i indkomståret 2011 - efter samme bestemmelse - skulle beskattes af værdien af fri bil for én bil på gule plader.
Under sagen var det også omtvistet, om selskabet kunne pålægges at indeholde A-skat og arbejdsmarkedsbidrag af værdien af fri bil for A og B med virkning fra 1. januar 2012.
A var både eneanpartshaver og direktør i anpartsselskabet, som stillede bilerne til rådighed for ham, og B var ansat som køkkenchef i det samme anpartsselskab.
Retten fandt - for så vidt angår bilerne på hvide plader, at A havde anvendt bilerne til og fra arbejde, at bilerne, som var egnede til privat kørsel, var parkeret på A's bopælsadresse uden for arbejdstid, og at der mellem selskabet og A ikke var indgået en skriftlig aftale om, at bilerne alene måtte anvendes til erhvervsmæssig kørsel. A skulle herefter afkræfte formodningen for, at bilerne havde stået til rådighed for privat kørsel. Det havde A ikke gjort med en henvisning til, at bilerne havde været vinteropbevaret, og at selskabet havde lejet garageplads på A's private bopæl. A's forklaring i retten kunne ikke føre til et andet resultat.
For så vidt angår bilerne på gule plader fandt retten, at det både for så vidt angår A og B var dokumenteret eller sandsynliggjort, at gulpladebilerne havde været anvendt i privat øjemed, hvorefter det påhvilede A og B at afkræfte formodningen for, at bilerne blev anvendt privat, eksempelvis ved at fremlægge kørebøger. Sagsøgerne kunne ikke afkræfte formodningen.
Retten fandt endelig, at selskabet derfor også skulle indeholde A-skat og arbejdsmarkedsbidrag af værdien af fri bil i forhold til sagsøgerne i indkomståret 2012.
Skatteministeriet blev herefter frifundet.
Vedrører: Vurderingsloven § 17 (dagældende)
Sagen drejede sig om, hvorvidt sagsøgeren var berettiget til yderligere fradrag i grundværdien i henhold til den dagældende bestemmelse i vurderingslovens § 17 for udgifter til etablering af kloakforsyningsledninger internt på sagsøgerens ejendom.
Skatteministeriet havde taget delvist bekræftende til genmæle over for sagsøgerens påstand, idet Skatteministeriet havde anerkendt, at en nærmere bestemt del af en kloakforsyningsledning havde karakter af et hovedanlæg, og at der skulle ske hjemvisning til vurderingsmyndigheden med henblik på ansættelse af fradragets størrelse for denne del af ledningen.
Sagsøgeren gjorde gældende, at betingelserne for at sagsøgeren kunne få medhold i sin nedlagt påstand var opfyldte.
Retten gav sagsøgeren medhold heri, idet retten bemærkede at Skatteministeriet havde anerkendt, at skatteyderen var berettiget til yderligere fradrag i grundværdien, og at der skal ske hjemvisning til vurderingsmyndigheden, var dette i overensstemmelse med skatteyderens påstand.
Vedrører: Statsskatteloven § 4. Skattekontrolloven § 1
Sagen drejede sig om en skatteyder, hvis indkomst for 2008 og 2009 var blevet forhøjet skønsmæssigt af skattemyndighederne på baggrund af en række indsætninger på skatteyderens bankkonto.
Til støtte for at indsætningerne ikke var skattepligtige, gjorde skatteyderen gældende, at størstedelen af indsætningerne udgjorde udbetaling af lån fra skatteyderens familie og venner, og at de resterende indsætninger udgjorde tilbagebetaling af et lån, som skatteyderen i 2006 havde ydet til et selskab, hvori en ven af skatteyderen var hovedanpartshaver.
Retten slog indledningsvist fast, at når der over en periode på to år var indsat betydelige beløb på skatteyderens bankkonto, og skatteyderen samtidig havde haft en relativt beskeden indkomst i disse år, så påhvilede det skatteyderen at godtgøre, at de indsatte beløb ikke var skattepligtige.
Retten fandt herefter ikke, at skatteyderen ved fremlæggelsen af en række lånedokumenter, der var udarbejdet efter skattesagens opstart og vidneforklaringer fra de personer, der var angivet som långivere, havde løftet sin bevisbyrde for, at størstedelen af indsætningerne udgjorde udbetaling af lån.
Retten fandt heller ikke, at skatteyderen havde løftet bevisbyrden for, at de resterende indsætninger udgjorde tilbagebetaling af et lån. Retten lagde herved vægt på, at skatteyderens udlån af pengene ikke var underbygget af objektive kendsgerninger, der kunne dokumentere pengestrømmene. Det ændrede ikke herpå, at der i selskabets regnskaber var anført en kreditor, der havde samme fornavn som skatteyderen.
Skatteministeriet blev derfor frifundet.
Vedrører: Skatteforvaltningsloven § 42, stk. 3 (dagældende) og § 46 (dagældende)
Landsskatterettens afgivelse til postbesørgelse af et brev, der indeholdt en fristmeddelelse, kunne ikke i sig selv udgøre fornødent bevis for, at brevet var kommet frem. Da klageren, der ikke havde overholdt fristen, nægtede at have modtaget brevet, var Landsskatterettens afvisning af klagesagen uberettiget. Landsskatteretten burde derfor også have imødekommet klagerens genoptagelsesanmodning.
Journalnr: 14/2148589
Fradrag for personaleomkostninger
SKAT har ikke godkendt fradrag for personaleomkostninger med 95.000 kr. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 04-12-2014
Journalnr: 13/5511050
Genoptagelse af bo
SKAT har givet afslag på anmodning om genoptagelse af et boet efter en person, der afgik ved døden den 27. maj 2008. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 09-12-2014
Journalnr: 13/0235835
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har givet afslag på anmodning om genoptagelse af indkomstansættelsen for selskabets indkomstår 2006-2007 ligesom SKAT har ændret selskabets underskudssaldo for indkomstårene 2008-2009 og fordelingen af underskud for indkomståret 2009. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 28-11-2014
Journalnr: 13/5308991
Genoptagelse af skatteansættelsen
Skatteankenævnet har givet afslag på anmodning om genoptagelse af indkomstansættelsen for indkomstårene 2009 og 2010. Landsskatteretten stadfæster skatteankenævnets afgørelse.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0074171
Genoptagelse af skatteansættelsen
Klagen skyldes, at SKAT ikke har imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2003, 2004, 2005 og 2006. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage de omhandlede indkomstår.
Afsagt: 09-12-2014
Journalnr: 13/5036586
Afskrivninger på ejendom
Klagen vedrører bindende svar på, om selskabet kan afskrive på en række udgifter til ombygning. Landsskatteretten ændrer det bindende svar delvist.
Afsagt: 24-10-2014
Journalnr: 12/0229631
Diverse forhøjelser
Klagen vedrører diverse forhøjelser, herunder skat af fri bil, avance på vindmøller og maskeret udlodning. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 11-11-2014
Journalnr: 12/0191964
Diverse forhøjelser - sambeskatningsindkomst
Klagen skyldes SKAT har forhøjet sambeskatningsindkomsten i en række forhold. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 11-11-2014
Journalnr: 13/0027065
Ejendomsavance
Klagen vedrører bindende svar om skattepligt ved salg af ejendom. Landsskatteretten ændrer det bindende svar.
Afsagt: 24-10-2014
Journalnr: 13/6622972
Ejendomsavance
Klagen vedrører spørgsmål om bindende svar om skat ved overdragelse af fast ejendom. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 11-11-2014
Journalnr: 13/6416331
Forhøjelse af indkomst
Klagen vedrører forhøjelse af indkomsten på grund af negativt privatforbrug. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0142413
Fradrag for tab på debitorer
SKAT har ikke godkendt fradrag for tab på debitor. Landsskatteretten godkender fradrag.
Afsagt: 11-11-2014
Journalnr: 13/0074050
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 04-12-2014
Journalnr: 13/0074109
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 08-01-2015
Journalnr: 13/0074133
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 03-12-2014
Journalnr: 13/0074176
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage skatteansættelsen for indkomståret 2000 som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for indkomståret 2000 med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 04-12-2014
Journalnr: 13/0074197
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage skatteansættelsen for indkomståret 2000 som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for indkomståret 2000 med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0074214
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage skatteansættelsen for indkomståret 2000 som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for indkomståret 2000 med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0074234
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har givet afslag på en anmodning om genoptagelse af skatteansættelsen for indkomståret 2005. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage det omhandlede indkomstår.
Afsagt: 04-12-2014
Journalnr: 13/0074236
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 23-12-2014
Journalnr: 13/0074262
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 09-12-2014
Journalnr: 13/0074263
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 09-12-2014
Journalnr: 13/0074279
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 05-12-2014
Journalnr: 13/0074296
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0074299
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 08-01-2015
Journalnr: 13/0074303
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 08-01-2015
Journalnr: 13/0074304
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 19-12-2014
Journalnr: 13/0074305
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 16-12-2014
Journalnr: 13/0074306
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 19-12-2014
Journalnr: 13/0074369
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 23-12-2014
Journalnr: 13/0074371
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 08-01-2015
Journalnr: 13/0074374
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 08-01-2015
Journalnr: 13/0074398
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 08-01-2015
Journalnr: 13/0074399
Genoptagelse af skatteansættelsen
Klagen skyldes, at SKAT ikke har imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2000, 2002, 2003, 2004 og 2005. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage de omhandlede indkomstår.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0074424
Genoptagelse af skatteansættelsen
Klagen skyldes, at SKAT ikke har imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2000, 2001 og 2002. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage de omhandlede indkomstår.
Afsagt: 09-12-2014
Journalnr: 13/0074469
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelse som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for det omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 22-12-2014
Journalnr: 13/0074471
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelse som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for det omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 08-01-2015
Journalnr: 13/0074496
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelse som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for det omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0074531
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelse som følge af SKATs styresignal, offentliggjort i SKM 2011.810, med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelsen med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 19-12-2014
Journalnr: 13/0074541
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage skatteansættelserne for 2001, 2006 og 2008 som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for indkomstårene 2001, 2006 og 2008 med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 03-12-2014
Journalnr: 13/0074610
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage skatteansættelserne som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelsen for indkomstårene 2000 - 2008 med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0074625
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal, offentliggjort i SKM 2011.810, med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 08-01-2015
Journalnr: 13/0074634
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal, offentliggjort i SKM 2011.810, med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0074653
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2000, 2001, 2002 og 2009. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage de omhandlede indkomstår.
Afsagt: 07-01-2015
Journalnr: 13/0088955
Genoptagelse af skatteansættelsen
Klagen skyldes, at SKAT ikke har imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2000 og 2001 i fuldt omfang. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage de omhandlede indkomstår.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0090080
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 04-12-2014
Journalnr: 13/0095765
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke fundet grundlag for at genoptage klagerens skatteansættelser som følge af SKATs styresignal offentliggjort i SKM 2011.810 med henblik på ændring af kapitalafkastet og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage ansættelserne for de omhandlede indkomstår med henblik på at ændre kapitalafkast og opsparet overskud m.v. i virksomhedsordningen.
Afsagt: 10-12-2014
Journalnr: 13/0107593
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelsen for indkomståret 2008. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage det omhandlede indkomstår.
Afsagt: 18-12-2014
Journalnr: 13/0107799
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelsen for indkomståret 2010. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage det omhandlede indkomstår.
Afsagt: 18-12-2014
Journalnr: 13/0107878
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2000-2004 og 2010. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage de omhandlede indkomstår.
Afsagt: 18-12-2014
Journalnr: 13/0107992
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2000, 2003-2006 og 2008-2010. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage de omhandlede indkomstår.
Afsagt: 18-12-2014
Journalnr: 13/0108077
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2001-2006 og 2008-2010. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage de omhandlede indkomstår.
Afsagt: 18-12-2014
Journalnr: 13/0108119
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2001, 2004-2006 og 2008-2010. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage de omhandlede indkomstår.
Afsagt: 18-12-2014
Journalnr: 14/3511294
Hævet opsparet overskud
Klagen vedhører ansættelsen af hævet opsparet overskud. Landsskatterettengiver klageren fuldt medhold.
Afsagt: 09-01-2015
Journalnr: 12/0198070
Korrektion vedrørende begrænsning af rentefradrag
Klagen skyldes, at SKAT har foretaget korrektion vedrørende begrænsning af rentefradrag i 2008. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 11-11-2014
Journalnr: 12/0198075
Korrektion vedrørende begrænsning af rentefradrag
Klagen skyldes, at SKAT har foretaget korrektion vedrørende begrænsning af rentefradrag i 2008. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 11-11-2014
Journalnr: 13/0237125
Kursregulering og renteudgifter
SKAT har nedsat indkomsten vedrørende kursregulering af High Yield Bonds (gæld) og begrænset fradraget for renteudgifter, som er beskårne. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 11-11-2014
Journalnr: 13/6430092
Skattepligt
SKAT har anset klager for fuld skattepligtig i 345 dage i indkomståret 2009 og derfor foretaget omregning til helårsindkomst. Klager mener, at han er fuld skattepligtig hele indkomståret 2009.
Landsskatteretten giver klager medhold i klagen.
Afsagt: 04-12-2014
Journalnr: 13/0171007
Forældelse af gæld
SKAT har ikke anset klagerens gæld til Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Miljø for forældet. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 21-11-2014
Er EF-Traktatens artikel 43, jf. artikel 48 (nu EUF-Traktatens artikel 49, jf. artikel 54), til hinder for, at en medlemsstat ikke indrømmer et hjemmehørende selskab skattefritagelse for renteindtægter i tilfælde af, at et koncernforbundet selskab, der er hjemmehørende i en anden medlemsstat, ikke har skattemæssigt fradrag for de korresponderende renteudgifter som følge af regler (som de i sagen foreliggende) i den pågældende medlemsstat om rentefradragsbegrænsning i tilfælde af tynd kapitali... |
Åbning af samlingen: Afstemning om særligt udvalg om skatteaftaler torsdag
Krav om skattebetaling i en EU-medlemsstat ved offentligt udbud
Parlamentet opretter et særligt Udvalg om Afgørelser i Skattespørgsmål
Vi gør opmærksom på, at ovenstående links alle er eksterne. TaxCon har intet ejerskab over disse og leverer alene linksene som en service til vores læsere. Dette betyder også at vi ikke har kontrol over de bragte links og derfor heller ikke kan indestå for at disse altid er aktive.
Vi hører naturligvis meget gerne, hvis et bragt link bliver inaktivt.
Bemærk også, at de udenlandske links ikke er sorterede i skat og moms/afgifter. Vi har valgt at bringe alle udenlandske links i begge nyhedsbreve som er service til vores læsere.
Bekendtgørelse om broreglementer for broer i danske farvande
Bilag 7 |
Spm. 417 |
Spm. 418 |
Spm. 419 |
Spm. 454 |
Spm. 455 |
Spm. 456 |
Spm. 457 |
Spm. 458 |
Spm. 459 |
Spm. 460 |
Spm. 461 |
Spm. 462 |
Spm. 463 |
Spm. 464 |
Spm. 465 |
Spm. 466 |
Spm. 467 |
Spm. 468 |
Spm. 469 |
Spm. 470 |
Spm. 471 |
Spm. 472 |
Spm. 473 |
Spm. 474 |
Spm. 475 |
Spm. 476 |
Spm. 477 |
Spm. 479 |