Kære Læser
Denne uges SkatteMail indeholder en meget spændende bindende forhåndsbesked fra SKAT om Virksomhedsordningen, sikkerhedsstillelse og hævning (SKM2015.745.SR). Det fremgår heraf, at Skatterådet siger at der ikke lovhjemmel til de såkaldte "Dummebøder". Dummebøden skal passere hæverækkefølgen. Skatterådet skriver i afgørelsen: "Det fremgår klart af lovforarbejderne til virksomhedsskattelovens § 10, stk. 6, at lovgivers udtrykkelige intention har været, at konsekvensen af, at virksomhedens aktiver stilles til sikkerhed for privat gæld, skal være, at der sker beskatning af et beløb uden om hæverækkefølgen i virksomhedsskattelovens § 5. Skatterådet nærer imidlertid betænkelighed ved at lægge afgørende vægt på lovgivers intention. Efter Skatterådets opfattelse er ordlyden af virksomhedsskattelovens § 10, stk. 6 ikke tilstrækkelig klar til at udgøre en selvstændig beskatningshjemmel. Skatterådet finder således, at den mest naturlige forståelse af ordlyden af lovens § 10, stk. 6, er, at de deri nævnte overførsler skal anses for foretaget i overensstemmelse med virksomhedsskattelovens § 5." Sådan en vigtig afgørelse burde straks være fulgt op af et styresignal.
God fornøjelse med læsningen!
Flemming L. Bach
Artikler og interessante links
Julegaver til kunder og andre forretningsforbindelser
Selskaber har også forlænget selvangivelsesfrist for 2015
Nu bliver aktieaflønning igen mere interessant
Formueskattekursen genindføres alligevel ikke
Regeringen har annonceret bedre vilkår for erhvervslivet og generationsskifter
Gode skatteråd inden nytår
Forældrekøb - Hvordan med skatten?
Høring over udkast til styresignal om, at et selskabs indkomstår kun kan omfatte 1. april én gang
FACIT december 2015
Negative renter
Styresignaler
Værdiansættelse af forskellige skønsposter for selvstændigt erhvervsdrivende for indkomståret 2016
Bindende svar
Struktureret obligation, fast og løbende rente
Ophør som partner i ventureselskab, carried interest, ligningslovens § 16 I
Virksomhedsordningen, sikkerhedsstillelse og hævning
Fradrag for formueforvaltningsomkostninger
Afgørelser
Spørgsmål om hvorvidt udbetalinger fra pensionskasser skal indgå i beregningen af udligningsskat
Afgørelse om, hvorvidt der foreligger fuld skattepligt til Danmark.
Domme
Virksomhedsordningen - overførsel til privat - aftalt fordeling ved køb - skønsmæssig værdi ved overførsel
Maskeret udlodning - forlænget ligningsfrist - ekstraordinær genoptagelse - grov uagtsomhed - reaktionsfrist - nyt anbringende
Ejendomsvurdering - grundværdi - fradrag for forbedringer - hovedanlæg - internt stianlæg - begrundelsesmangel - ugyldighed
Omkostningsgodtgørelse - fastsættelse af honorar - byrets anvendelse af nye bevisligheder
Ikke offentliggjorte afgørelser
Nyt fra andre lande og organisationer
Skatteetaten, Norge
VERO Skat, Finland
Högsta förvaltningsdomstolen, Sverige
Lovstof
Nyt fra Høringsportalen
Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20151130' AND [SkatteraadChanged] <= '20151206') OR ([LSRChanged] >= '20151130' AND [LSRChanged] <= '20151206') OR ([ByretChanged] >= '20151130' AND [ByretChanged] <= '20151206') OR ([LandsretChanged] >= '20151130' AND [LandsretChanged] <= '20151206') OR ([HojesteretChanged] >= '20151130' AND [HojesteretChanged] <= '20151206')) ORDER BY AppelId DESC
BDOJulegaver til kunder og andre forretningsforbindelser Mange virksomheder giver stadig julegaver til udvalgte kunder og forretningsforbindelser. Ofte af ikke ubetydelig værdi. Vi giver her en oversigt over de skatte- og momsregler, der gælder for den slags. |
BDOSelskaber har også forlænget selvangivelsesfrist for 2015 Sidste år blev selvangivelsesfristen for selskaber midlertidigt forlænget på grund af overgangen til en digitaliseret selvangivelse og etableringen af et underskudsregister. Udskydelsen gælder også for indkomståret 2015. |
BDONu bliver aktieaflønning igen mere interessant Folketingets blå blok er blevet enige om at genindføre skattefrihed for individuelle medarbejderaktier med virkning fra næste år. Det præcise indhold af reglerne offentliggøres først til foråret. |
BDOFormueskattekursen genindføres alligevel ikke For at få finanslovsaftalen i hus måtte regeringen opgive sit ønske om at genindføre formueskattekursen. Til gengæld sænkes gave- og arveafgiften, men kun ved overdragelse af erhvervsvirksomheder. |
DELACOURRegeringen har annonceret bedre vilkår for erhvervslivet og generationsskifter Regeringen vil indføre succession til erhvervsdrivende fonde og sænker derudover gave- og arveafgiften i forbindelse med generationsskifte. |
EYInden vi fejrer nytår, er der en række valg/muligheder, som er værd at have fokus på. Sidste bankdag er 30. december 2015. |
EYForældrekøb - Hvordan med skatten? Der er mange overvejelser at gøre, når forældrekøb er i tankerne. Skal dit barn være ejer eller lejer, og hvad hvis lejligheden skal deles med andre? |
FSR - danske revisorerHøring over udkast til styresignal om, at et selskabs indkomstår kun kan omfatte 1. april én gang Det er FSRs opfattelse, at SKATs udkast til styresignal er udtryk for en nyfortolkning, der helt grundlæggende bryder med tidligere praksis på området, da der eksisterer en fast praksis for, at det har været muligt at lade et nystiftet selskabs første indkomstår indeholde 1. april to gange FSR skal derfor pointere, at SKATs fortolkning er i konflikt med egen praksis, og vil medføre, at et nystiftet selskab (udenfor en koncern, jf. stk. 5) ikke kan opnå et indkomstår på op til 18 måneder, selvom dette er hjelmet direkte i selskabsskattelovens § 4, stk. 2, 1. pkt. Det vil derfor være langt mere korrekt, at gennemføre en lovændring med sædvanlig høring mv. Endvidere finder FSR det ikke retssikkerhedsmæssigt forsvarligt på administrativ vis at omgå gældende lovgivning, særligt ikke når det direkte skyldes programmeringsmæssige hensyn ift. DIAS-løsningen. FSR – danske revisorer skal på denne baggrund opfordre SKAT til at genoverveje udkast til styresignal. |
Revisorgruppen DanmarkDet er af de små, de store bliver til! |
SEGESHvad med skatten, når renten er negativ? |
Vedrører: Statsskatteloven § 4
SKAT har fastsat vejledende mindstesatser for handlendes forbrug af egne varer, privat andel af elektricitet, vand og varmesamt bilforhandleres private anvendelse af biler.
Vedrører: Kursgevinstloven § 29, stk. 3. Statsskatteloven § 4
Skatterådet kunne bekræfte, at en obligation, hvis indfrielseskurs og afkast afhænger af udviklingen i tilbagebetalingen af de bagvedliggende lån samt det finansielle udredningsarbejde, skal anses for at være en struktureret obligation omfattet af kursgevinstlovens § 29, stk. 3
Skatterådet kunne endvidere bekræfte, at den del af kuponrenten, som er afhængig af Euribor-renten, ikke kan anerkendes som værende en rente skatteretligt, men i stedet en kursgevinst. Den garanterede rentedel kunne anerkendes som en rente i skatteretlig forstand
Vedrører: Ligningsloven § 16 I. Aktieavancebeskatningsloven § 17 A
Skatterådet kunne ikke bekræfte, at spørger ophører med at være omfattet af ligningslovens § 16 I, når vedkommende ikke længere er partner i en kapital- og venturefond.
Vedrører: Virksomhedsskatteloven § 10, stk. 6
Skatterådet forholdt sig til diverse spørgsmål om virksomhedsordningens anvendelse på sikkerhedsstillelser, kassekreditter og til, at en overførsel i form af en sikkerhedsstillelse skal anses for foretaget i overensstemmelse med virksomhedsskattelovens § 5
Vedrører: Pensionsafkastbeskatningsloven § 9, stk. 2
Et investeringsrådgivningsselskab ønskede at udøve porteføljerådgivning og service for en række pensionskunder, hvis formue var placeret på pensionsdepot i et pengeinstitut. Skatterådet kunne ikke bekræfte, at omkostninger som en pensionskunde havde i forbindelse med aftaler med selskabet var fradragsberettiget som en formueforvaltningsomkostning i PAL-beskatningsgrundlaget efter PAL § 9, stk. 2. Hjemmel Pensionsafkastbeskatningsloven § 9, stk. 2
Vedrører: Personskatteloven § 5 og § 7 a. Statsskatteloven § 4
En læge oppebar en invalidepension fra sin pensionskasse. Efter at han var nået folkepensionsalderen overgik pensionen til at være en alderspension, der skulle indgå i grundlaget for beregning af udligningsskat.
Vedrører: Kildeskattelovens § 1, stk. 1, nr. 1
En skatteyder, der af arbejdsmæssige årsager opholdt sig i udlandet i ca. et år, ansås fortsat for fuldt skattepligtig til Danmark. Han havde tidligere i en længere periode ligeledes arbejdet i udlandet, men havde under det seneste udlandsophold opretholdt sin bolig her i landet, hvor hustruen også boede. Det seneste arbejdsophold måtte anses at være af midlertidig karakter.
Vedrører: Virksomhedsskatteloven § 5. Ejendomsavancebeskatningsloven § 4, stk. 5. Afskrivningsloven § 45
Sagen angik, om der var grundlag for at tilsidesætte SKATs skøn vedrørende handelsværdien af en hovedbygning, der indgik som en del af en landbrugsejendom, i forbindelse med, at ejeren i begyndelsen af 2009 overførte hovedbygningen fra virksomhedsordningen til privatøkonomien.
SKAT havde ved skønnet taget udgangspunkt i den aftalte fordeling af købesummen for den samlede landbrugsejendom i henhold til ejendomsavancebeskatningslovens § 4, stk. 5, og afskrivningslovens § 45, som blev foretaget i forbindelse med appellantens erhvervelse af ejendommen i december 2007. Ved fordelingen blev kr. 4 mio. af købesummen henført til hovedbygningen.
Landsretten bemærkede, at ejendomshandelen blev indgået mellem to uafhængige parter med modsatrettede interesser, at fordelingen af købesummen ikke efterfølgende var blevet anfægtet, og at appellanten også anvendte fordelingen af købesummen i forbindelse afskrivningerne på de øvrige driftsbygninger. Landsretten fandt, at den aftalte pris derfor var udtryk for hovedbygningens handelsværdi i december 2007, og at ansættelsen af handelsværdien i begyndelsen af 2009 skulle ske med udgangspunkt i denne pris. Landsretten bemærkede videre, at SKAT i forbindelse med skønsudøvelsen havde taget højde for et generelt prisfald i perioden 2007-2009.
Appellanten havde ikke ved henvisning til skønserklæringen for landsretten eller på anden måde godtgjort, at der var grundlag for at tilsidesætte det af SKAT udøvede skøn over overførselsværdien i begyndelsen af 2009.
Vedrørende det nye syn og skøn for Østre Landsret bemærkede landsretten, at dette i det væsentligste blev foretaget på baggrund af appellantens oplysninger om hovedbygningens tilstand i begyndelsen af 2009, hvilke var bestridt af Skatteministeriet, og at det fremgik af skønserklæringen og skønsmandens forklaring, at skønnet var forbundet med en ikke uvæsentlig usikkerhed.
Landsretten stadfæstede herefter byretten dom ( SKM2014.392.BR ), hvormed Skatteministeriet blev frifundet.
Vedrører: Ligningsloven § 16 A. Skatteforvaltningsloven § 26, stk. 5, § 27, stk. 1, nr. 5 og stk. 2 samt § 48, stk. 1
Sagsøgeren var eneanpartshaver i et selskab, som havde afholdt udgifter til ombygning af hendes private ejendom. SKAT foretog ordinær genoptagelse af indkomståret 2007 og ekstraordinær genoptagelse af indkomstårene 2004-2006, jf. SFL § 27, stk. 1, nr. 5, og beskattede sagsøgeren af maskeret udbytte.
9 dage før hovedforhandlingen - og efter indlevering af påstandsdokument - gjorde Skatteministeriet som et nyt anbringende gældende, at der for indkomstårene 2005-2006 var tale om ordinær genoptagelse efter den forlængede ligningsfrist i SFL § 26, stk. 5. Sagsøgeren protesterede imod fremsættelsen af det nye anbringende. Retten bemærkede, at ministeriets nye anbringende ikke kunne afskæres i medfør af SFL § 48, og tillod anbringendet fremsat, idet sagsøgerens advokat havde haft tilstrækkelig mulighed for at forberede sig og varetage sagsøgerens interesser uden udsættelse af hovedforhandlingen, jf. retsplejelovens § 358, stk. 6, nr. 2. Retten fandt, at selskabets afholdelse af sagsøgerens private byggeudgifter var udtryk for kontrollerede transaktioner, og at den forlængede ligningsfrist i SFL § 26, stk. 5, derfor fandt anvendelse. Ændringen af sagsøgerens skatteansættelser for indkomstårene 2005-2006 var derfor foretaget rettidigt.
For så vidt angår indkomståret 2004 bemærkede retten, at sagsøgeren havde overladt kontrollen af selskabet til sin ægtefælle uden kontrol, og at hun ikke selvangav nogen udbytteværdi af de private udgifter, selskabet havde afholdt, hvorfor hun havde handlet groft uagtsomt. 6-måneders fristen i SFL § 27, stk. 2, løb først fra afslutningen af politiets efterforskning, herunder gennemførelse af afhøringer af sagsøgeren og hendes ægtefælle.
Det var endvidere ikke godtgjort, at SKATs forhøjelser var materielt forkerte. Skatteministeriet blev derfor frifundet.
Vedrører: Vurderingsloven § 17 (dagældende). Forvaltningsloven § 22 og § 24 stk. 1
Sagen drejede sig dels om, hvorvidt Landsskatterettens afgørelser var ugyldige som følge af begrundelsesmangler, dels om hvorvidt boligselskabet var berettiget til yderligere fradrag i grundværdien efter vurderingslovens dagældende § 17.
For så vidt angår spørgsmålet om ugyldighed fandt Retten, at Landsskatterettens begrundelse ikke var mangelfuld, og lagde her vægt på, at man ud fra Landsskatterettens afgørelser med fornøden klarhed kunne identificere, hvilke stier Landsskatteretten havde godkendt som fradragsberettigede. Retten fandt derfor, at afgørelserne opfyldte begrundelseskravet i forvaltningslovens § 22 og § 24, stk. 1.
Boligselskabet fik heller ikke medhold i, at boligselskabet var berettiget til yderligere fradrag i grundværdien for det interne stianlæg. Retten fandt, at der ikke var påvist det fornødne sikre grundlag for at tilsidesætte Landsskatterettens vurdering, og lagde her vægt på, at der ikke forelå nærmere oplysninger om de omtvistede stiers mulige værdiforøgende betydning af grundværdien. Skatteministeriet blev derfor frifundet.
Vedrører: Skatteforvaltningsloven § 52, stk. 2 og § 57, stk. 3
Byretssagen vedrørte et spørgsmål om, hvorvidt SKAT og Skatteankestyrelsen havde lagt vægt på usaglige hensyn, da de fastsatte omkostningsgodtgørelsen for bistand ydet af appellanten i forbindelse med en skattesag for Landsskatteretten. Byretten fandt, at dette ikke var tilfældet, hvorfor Skatteministeriet blev frifundet. I byretsdommens præmisser fremgik det, at byretten havde overvejet reglerne om indenretlig omkostningsfastsættelse, men at disse ikke var sammenlignelige med reglerne om omkostningsfastsættelse i skattesager.
For landsretten havde appellanten nedlagt påstand om hjemvisning til fornyet behandling ved byretten med den begrundelse, at byretten havde lagt vægt på bevisligheder, som ikke var påberåbt af sagens parter.
Landsretten lagde til grund, at byretten ikke havde lagt vægt på nye beviseligheder, idet byretten havde anført, at reglerne om indenretlig omkostningsfastsættelse ikke var sammenlignelige med reglerne i skatteforvaltningsloven, og at byretten endvidere ikke havde nævnt reglerne om indenretlig omkostningsfastsættelse i sin begrundelse for afgørelsen. Landsretten fandt på denne baggrund, at appellanten ikke havde godtgjort, at byretten i sin afgørelse havde lagt vægt på nyt faktum i sagen, hvorfor dommen ikke af denne grund var behæftet med fejl, der kunne begrunde ophævelse og hjemvisning.
Skatteministeriet blev derfor frifundet.
SKM2015.746.HR Straffesag - momssvig - stråmand - direktør - momskarussel | Vedrører: Straffeloven § 289. Momsloven § 81 T var tiltalt for som direktør i et selskab for perioden 1. april 2011 - 31. september 2011 at have undladt at angive størrelsen af selskabets udgående og indgående moms, for perioden 1. oktober 2011 - 31. december 2011 at have afgivet urigtige oplysninger i forbindelse med selskabets momsangivelser og for perioden 1. januar 2012 - 31. marts 2012 at have undladt at angive størrelsen af selskabets udgående og indgående moms. Han havde derved unddraget for 5.433.065 kr. i moms i alt. Selskabet handlede med elektronisk udstyr. T påstod frifindelse. Byretten frifandt T. Selvom T blev registreret som direktør, var det ikke ham der stod for driften, som hovedsagelig blev varetaget af en anden. T havde således intet at gøre med selskabets handler, og det var heller ikke ham, der havde foretaget momsangivelserne. Landsretten fandt T skyldig i momssvig af særlig grov karakter. T kunne ikke have været helt uvidende om det passerede, men havde accepteret risikoen for, at selskabet blev drevet med ham som direktør, uden at reglerne om afregning af moms blev fulgt. Selskabet var blevet oprettet med T som direktør, T var i banken og fik en bankkonto, han kunne disponere over og selskabet fik hjemmeadresse hos ham. T holdt sig ikke helt ude af selskabet, men stillede spørgsmål og fik forelagt enkelte udenlandske fakturaer, ligesom T talte med et par leverandører. T idømtes fængsel i 1 år og 6 måneder, som blev gjort betinget under henvisning til T's beskedne rolle i selskabet og til, at T ikke aktivt har medvirket i gerningsindholdet. T blev tillige idømt en tillægsbøde på 5.425.000 kr. og skulle betale erstatning til SKAT på 5.433.065 kr. Højesteret kunne ikke efterprøve den konkret foretagne bevisførelse vedrørende skyldsspørgsmålet, men fandt at landsretten havde anvendt forsætsbegrebet korrekt, og at bevismaterialet kan begrunde, at der foreligger forsæt. T idømtes fængsel i 1 år og 8 måneder (fællesstraf sammen med en betinget straf for overtrædelse af lov om euforiserende stoffer). Heraf blev 1 år og 2 måneder gjort betinget. T blev endvidere idømt en tillægsbøde på 2.700.000 kr. og skulle betale erstatning til SKAT som i landsretten. |
Journalnr: 13/6431687
Ekstraordinær genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har givet afslag på anmodning om ekstraordinær genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene 2000-2003. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 12-11-2015
Journalnr: 13/5734602
Anvendelse af virksomhedsordningen mm
SKAT har ikke imødekommet anmodning om beskatning efter virksomhedsordningen i år 2011 og 2012 og afledte konsekvenser. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-11-2015
Journalnr: 14/0301088
Befordringsfradrag
Klagen vedrører nedsættelse af befordringsfradrag. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 22-10-2015
Journalnr: 13/0090041
Diverse forhøjelser
Klagen vedrører forhøjelse af indkomsten med værdien af fri bil, private udgifter afholdt af arbejdsgiver og udbetalt løn til børn. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 28-10-2015
Journalnr: 13/5061965
Fradrag for renteudgifter
Der klages over, at SKAT ikke har godkendt fradrag for renteudgifter til finansieringsselskaber. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 29-10-2015
Journalnr: 14/0037103
Fradrag for underskud af virksomhed
Klagen vedrører nægtet fradrag for underskud af virksomhed og afledte konsekvenser. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen til nul.
Afsagt: 06-11-2015
Journalnr: 12/0272373
Fradrag for underskud af virksomhed
Klagen vedrører nægtet fradrag for underskud af virksomhed. Landsskatteretten godkender fradrag.
Afsagt: 03-11-2015
Journalnr: 12/0191774
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har givet afslag på anmodning om genoptagelse af indkomstansættelsen for indkomståret 1991. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 13-11-2015
Journalnr: 13/0090028
Indberetning til indkomstregistret
SKAT har pålagt ApS at ændre virksomhedens indberetninger til Indkomstregisteret for 2012. Landsskatteretten ændrer SKATs afgørelse for så vidt angår punkterne omhandlende løn til hovedanpartshaverens børn og stadfæstes for så vidt angår de øvrige punkter.
Afsagt: 28-10-2015
Journalnr: 13/0238263
Maskeret udlodning
Klagen vedrører beskatning af maskeret udlodning. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 13-11-2015
Journalnr: 13/0241643
Maskeret udlodning
Klagen vedrører beskatning af maskeret udlodning. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 13-11-2015
Journalnr: 14/3305351
Maskeret udlodning
SKAT har forhøjet klagerens indkomst med 130.830 kr. som følge af maskeret udlodning. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 10-11-2015
Journalnr: 14/0447473
Opgørelse af overskud
Klagen vedrører opgørelse af overskud i revisorvirksomhed. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 02-11-2015
Journalnr: 13/0210465
Opgørelse af overskud
Klagen vedrører opgørelse af overskud i revisorvirksomhed. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 02-11-2015
Journalnr: 14/0027205
Skat af fri bil
Klagen vedrører beskatning af fri bil. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen til nul.
Afsagt: 02-11-2015
Journalnr: 14/3417818
Skat af fri bolig
Klagen vedrører skat af delvis fri bolig. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 03-11-2015
Journalnr: 11/0303578
Skat af fri bolig
Klagen vedrører de dagældende bestemmelser i kildeskattelovens § 2, stk. 1, nr. 6, ligningslovens § 16A, stk. 9, og ligningslovens § 16, stk. 9. SKAT har forhøjet klagerens indkomst med 200.000 kr. vedrørende udbytte i form af fri bolig. Landsskatteretten nedsætter klagerens indkomst med det forhøjede beløb, 200.000 kr.
Afsagt: 22-10-2015
Journalnr: 13/0066443
Skat af fri bolig
Klagen vedrører beskatning af delvis fri bolig. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 03-11-2015
Journalnr: 12/0235068
Skattepligt til Danmark
Klagen vedrører, om klageren er fuldt skattepligtig til Danmark i indkomstårene 2007, 2008 og 2009. Landsskatteretten finder, at klageren ikke i indkomstårene 2007, 2008 og 2009 er fuldt skattepligtig til Danmark i henhold til kildeskattelovens § 1, stk. 1, nr. 1, jf. § 7, stk. 1, men alene begrænset skattepligtig til Danmark i henhold til bestemmelserne i kildeskattelovens § 2.
Afsagt: 26-10-2015
Taxation trends in the EU: the 2015 report is online
Særligt Udvalg om Afgørelser i Skattespørgsmål II, oprettelse godkendt
Åbning af samlingen: Tyrkiet og skatteafgørelser
Forslag til Lov om ændring af ligningsloven (Grøn BoligJobordning i 2016 og 2017)
Oprettelsesdato: 02-12-2015
Høringsfrist: 04-01-2015
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 | Spm. om det er korrekt, at lovforslaget forudsætter gensidighed, til skatteministeren |
Spm. 10 |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 1 |
Bilag 4 | Henvendelse af 30/11-15 fra Frivilligrådet vedrørende foretræde |
Bilag 5 | Henvendelse af 3/12-15 fra ISOBRO Indsamlingsorganisationernes Brancheorganisation |
Bilag 6 |
Spm. 3 | Spm. om kommentar til henvendelsen af 30/11-15 fra Frivilligrådet, til skatteministeren |
Spm. 4 |
Spm. A |
Spm. B |
Bilag 57 |
Bilag 60 |
Bilag 62 |
Spm. 41 | MFU spm. om SKATs administration af udbytteskat og refusion af udbytteskat, til skatteministeren Svar |
Spm. 42 |
Spm. 43 |
Spm. 78 |
Spm. 79 |
Spm. 96 |
Spm. 117 |
Spm. 132 |
Spm. S 353 |