Kære Læser
Denne uges SkatteMail er præget af regeringens nye lovprogram. Desuden er der kommet et styresignal, fordi Skatterådet er kommet med et forkert afgørelse på et bindende svar om afskrivninger på hospitalsbygninger. Desuden er der kommet en lang række afgørelser i afgørelsesdatabasen med ikke-offentliggjorte kendelser.
God læselyst.
Flemming L. Bach
Artikler og interessante links
Parkeringsudgifter kan igen godtgøres skattefrit
Skattelettelser i 2017 under alle omstændigheder
Regeringens lovkatalog
Beskatning ved salg af forældrelejligheder
Tax cuts in 2017
Overview of proposed initiatives by the Danish government
Arbejdsgiverbetalt parkeringsafgift
Tryghed for boligejerne
Regeringens udspil på boligområdet
REGERINGENS LOVPROGRAM 2016 og 2017
Nyt system til ejendomsvurderinger og beskatning af boligejere
Skatteministerens lovprogram for 2016/17
Lovforslag om selskabsskat
OECD Secretary-General's tax report to G20 Finance Ministers (October 2016)
Flere myter om social sikring for forretningsrejsende medarbejdere
SKAT blæser til retræte i parkeringssag
Regeringens lovprogram for det kommende folketingsår – 2016/17
Arbejdsgiverbetalt parkering og skattefri befordringsgodtgørelse
Styresignaler
SKATs bemærkning til SKM2015.591.SR
Bindende svar
Fast driftssted, begrænset skattepligt, kapital- og venturefond
Omlægning af renteswaps fra euro til danske kroner blev anset for ikke at have nogen skattemæssig effekt
Pensionsmidler - unoterede aktier - anvisningsret
Investeringsselskab, mellemholding, kapital- og venturefond
Afgørelser
Spørgsmål vedrørende hjemmel til omberegning af grundværdi.
Spørgsmål vedrørende afslag på genoptagelse af ejendomsvurdering.
Spørgsmål vedrørende forhøjelse af skattepligtig indkomst.
Domme
Reaktionsfrist - forkortet ansættelsesfrist - ordinær ansættelsesfrist - begrundelsesmangler
Ejendomsvurdering - råjordværdi - værdistigning
Anmodning om tilladelse til at anke
Syn og skøn - skatteankestyrelsen - yderligere spørgsmål til sagen
Erhvervsmæssig virksomhed - fradrag for underskud - virksomhedsskatteordningen
Ikke offentliggjorte afgørelser
Nyt fra SKAT
Nye vejledninger mv.
Lovstof
Nyt fra Lovtidende
Nyt fra Folketinget
Nye lovforslag
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20161003' AND [SkatteraadChanged] <= '20161009') OR ([LSRChanged] >= '20161003' AND [LSRChanged] <= '20161009') OR ([ByretChanged] >= '20161003' AND [ByretChanged] <= '20161009') OR ([LandsretChanged] >= '20161003' AND [LandsretChanged] <= '20161009') OR ([HojesteretChanged] >= '20161003' AND [HojesteretChanged] <= '20161009')) ORDER BY AppelId DESC
Dato | Angivelse | Periode |
10-10-2016 | A-skat mv. for små og mellemstore virksomheder i 2016 | September 2016 |
BDOParkeringsudgifter kan igen godtgøres skattefrit SKAT har bøjet sig og accepterer nu – med tilbagevirkende kraft – at arbejdsgivere skattefrit kan refundere medarbejdernes parkeringsudgifter, selvom der samtidig udbetales skattefrie kørepenge. |
BDOSkattelettelser i 2017 under alle omstændigheder Uanset om regeringen får en politisk aftale om sin 2025-plan eller ej, får vi alle sammen mindre skattelettelser i 2017. Det sikrer den årlige regulering af de forskellige beløbsgrænser i skattelovgivningen nemlig. |
BDOI forbindelse med Folketingets åbning har regeringen som sædvanligt fremlagt et lovkatalog. Det vil sige en oversigt over de lovforslag, som forventes fremsat i denne samling. |
BDOBeskatning ved salg af forældrelejligheder En forældrelejlighed er en udlejningsejendom. Derfor skal der betales skat af fortjenesten ved salg af en sådan. Hvis lejligheden sælges til barnet, skal det i nogle tilfælde ske til markedsværdien. I andre tilfælde kan det ske med rabat. |
BDORegardless of whether a political agreement concerning the government’s “2025 plan” is reached, tax cuts are due in 2017. This is ensured by the annual adjustment of the various thresholds in the Danish tax code. |
BDOOverview of proposed initiatives by the Danish government In connection with the opening of the new session of the Danish Parliament, the government presented its list of intended legislation for the coming year. |
BeierholmArbejdsgiverbetalt parkeringsafgift SKAT har udsendt udkast til styresignal, hvor det igen accepteres, at medarbejdere kan få dækket udgifter til parkering, uagtet der udbetales skattefri befordringsgodtgørelse |
BeierholmRegeringen har fremlagt sin helhedsplan, som er baseret på 4 konkrete tiltag, som skal sikre tryghed i overgangen til de nye ejendomsvurderinger i 2019. Regeringen foreslår lavere boligskattesatser for såvel grundskyld som for ejendomsværdiskat, en permanent skatterabat, indførelse af et forsikringsprincip, ligesom der foreslås et nyt og forbedret boligskattestop. |
Dansk RevisionRegeringens udspil på boligområdet I dag har regeringen præsenteret sit udspil ”Tryghed for boligejerne”. Det indeholder lavere boligskattesatser og en permanent skatterabat, ligesom regeringen vil indføre et nyt og forbedret boligskattestop efter 2020. Knap 2 ud af 3 boligejere får en skattelettelse og ingen kommer til at betale mere i boligskatter i 2021, end de ellers skulle have gjort. |
Dansk RevisionREGERINGENS LOVPROGRAM 2016 og 2017 Folketinget åbnede i går og samtidig fremsatte regeringen sit lovprogram for det kommende år. Vi bringer her et resume af de mest relevante nyheder for erhvervslivet. |
Dansk RevisionNyt system til ejendomsvurderinger og beskatning af boligejere Selvom boligskatterne - dvs. ejendomsværdiskat til staten og grundskylden til kommunerne – ”kun” udgør ca. 42 mia. DKK eller ca. 4% af Danmarks ”husholdningsbudget”, så er der meget fokus på netop denne skattebetaling. |
EYSkatteministerens lovprogram for 2016/17 Skatteministerens lovprogram for 2016/17 indeholder en række initiativer for både selskaber og personer. Visse af elementerne fra regeringens plan ”Et stærkere Danmark - Vækst 2016” er indeholdt i lovprogrammet, mens hovedparten er udeladt, idet de er genstand for politiske forhandlinger. |
EYSkatteministeren har den 5. oktober 2016 fremsat en række af de lovforslag, der blev bebudet i lovprogrammet. |
OECDOECD Secretary-General's tax report to G20 Finance Ministers (October 2016) This report consists of two parts. Part I is a Progress Report to the G20 by the Global Forum on Transparency and Exchange of Information for Tax Purposes. Part II is an update report by the OECD Secretary-General regarding tax transparency, with a focus on beneficial ownership information. |
PwCFlere myter om social sikring for forretningsrejsende medarbejdere Når en medarbejder tager på forretningsrejse i EU/EØS, skal der indhentes en såkaldt blanket A1. Vi stiller denne gang skarpt på 3 myter om den praktiske håndtering af ansøgningen. |
PwCSKAT blæser til retræte i parkeringssag Fremadrettet vil det alligevel være muligt at refundere medarbejdernes parkeringsudgifter ved erhvervsmæssig begrundet parkering, selv om de samtidig modtager skattefri kørselsgodtgørelse. |
PwCRegeringens lovprogram for det kommende folketingsår – 2016/17 Med åbningen af Folketinget blev regeringens lovprogram for det kommende år også offentliggjort. Vi har nedenfor oplistet de initiativer, som vedrører skatte-, moms- og afgiftsområdet. |
RevisionsinstituttetArbejdsgiverbetalt parkering og skattefri befordringsgodtgørelse SKAT har udsendt nyt udkast til styresignal |
Vedrører: Bekendtgørelse nr. 1147 af 29/08/2016 af lov om skattemæssige afskrivninger (afskrivningsloven)
Skatterådet har på baggrund af en indstilling fra SKAT afgivet et forkert svar på spørgsmå1 1 i et bindende svar offentliggjort den 9. september 2015 som SKM2015.591.SR . Skatterådet har svaret, at et OPP-selskab kan anses som ejer i skattemæssig henseende af en hospitalsejendom og således kan foretage skattemæssige afskrivninger på aktiverne efter afskrivningsloven. Bygningen skal opføres på en grund, som OPP-leverandøren erhverver. Den pågældende bygning er på forventeligt 16.000 m 2 og skal bl.a. huse fødestuer (stueplan) og sengeafsnit med i alt 140 pladser (stueplan samt 1. og 2. etage) samt kælder. Ejendommen skal i OPP-kontraktens løbetid lejes ud til regionen. Da der ikke kan afskrives på hospitalsbygninger, jf. afskrivningslovens § 14, stk. 2, nr. 6, er det korrekte svar "nej", dog således at det fremgår af svaret, at OPP-leverandøren som ejer af bygningen kan foretage skattemæssige afskrivninger på de installationer, der tjener bygningen, jf. afskrivningslovens § 15, stk. 2.
Vedrører: Selskabsskatteloven § 2, stk. 1, litra a
Skatterådet kunne bekræfte, at udenlandske kommanditister i XX K/S ikke vil have fast driftssted i Danmark efter selskabsskattelovens § 2, stk. 1, litra a. Skatterådet fulgte ikke SKATs indstilling.
Vedrører: Kursgevinstloven § 29, stk. 1, § 32, stk. 1 og 33, stk. 1
Skatterådet bekræftede, at det ikke ville have nogen skattemæssig effekt, at der foretages omlægning af eksisterende swaps fra euro til danske kroner.
Vedrører: Pensionsbeskatningsloven §§ 11 A, stk. 1 og § 12, stk. 1. Lov om finansiel virksomhed (2015-02-18 nr. 182) §§ 50-51, (Finanstilsynets ressortområde) BEK nr. 1359 af 22. december 2011 om puljepension og andre skattebegunstigede opsparingsformer m.v., § 12 og bilag 1, mv
Skatterådet kan bekræfte, at den til investeringen medfølgende "anvisningsret" ikke er i strid med anvendelseskravet i "puljebekendtgørelsen" vedr. investering af pensionsmidler i unoterede aktier, jf. PBL § 12, stk. 1, og § 12, stk. 13, i BEK nr. 1359 af 22. december 2011. Endvidere bekræftes, at ændringen af "puljebekendtgørelsen" med virkning fra den 1. juli 2016, jf. BEK nr. 1056 af 10. september 2015 ikke ændrer på besvarelsen af ovenstående spørgsmål.
Vedrører: Aktieavancebeskatningsloven § 17 A, § 4 A og § 19. Selskabsskatteloven § 13. Ligningsloven § 16 I
Skatterådet kunne ikke bekræfte, at Spørger ville være omfattet af aktieavancebeskatningsloven § 17 A og ligningslovens § 16 I, da Selskabet ikke ville udgøre en kapital- og venturefond. Skatterådet bekræftede, at det ikke ville udløse beskatning for Spørger eller Selskabet, såfremt eksterne investorer efterfølgende tegnede kapitalandele til overkurs. Skatterådet kunne desuden bekræfte, at Selskabet ikke ville være omfattet af aktieavancebeskatningsloven § 19, stk. 2, nr. 2, 1. pkt., fordi ingen af aktionærerne var tillagt ret til at afstå aktierne til indre værdi. Skattrådet kunne endvidere bekræfte, at mellemholdingreglen i aktieavancebeskatningsloven § 4 A ikke fandt anvendelse ved opgørelsen af deltagerne i aktieavancebeskatningsloven § 19, stk. 2, nr. 2, 5. pkt. i relation til, hvornår der forelå en kollektiv investering. Skatterådet kunne bekræfte, at når Selskabets aktiver ville bestå i mere end 85 % af kapitalandele, der ikke medregnes som værdipapirer m.v., ville Selskabet være omfattet af undtagelsen i aktieavancebeskatningslovens § 19, stk. 3, 2. pkt.
Vedrører: Vurderingsloven § 13, stk. 1 og § 33, stk. 16-18
Landsskatteretten fandt at den af SKAT foretagne omberegning af ejendommens grundværdi i 2005-niveau var foretaget uden hjemmel i vurderingsloven. Afgørelsen blev derfor annulleret.
Vedrører: Skatteforvaltningsloven § 33, stk. 1, jf. § 35 a, stk. 2
Landsskatteretten fandt, at genoptagelse af en ejendomsvurdering med rette var afslået, idet forhold vedrørende ejendommens anvendelsesmuligheder, vedligeholdelsesmæssige stand samt forurening ikke blev anset for fejlagtige registreringer omfattet af skatteforvaltningslovens § 33, stk. 1.
Vedrører: Dagældende skattekontrollovs § 3B, stk. 1, stk. 4 og stk. 5, samt § 5, stk. 3. Ligningslovens § 2, stk. 1
Landsskatteretten fandt, at der ikke var grundlag for at opretholde skønsmæssige forhøjelser af et koncernforbundet selskabs skattepligtige indkomst, der var foretaget af SKAT efter ligningslovens § 2 om transferpricing samt skattekontrollovens § 3B om TP-dokumentation.
Vedrører: Skatteforvaltningslovens § 27, stk. 2
Sagen vedrørte, om SKAT i forbindelse med en forhøjelse af skatteyderens indkomst for 2005-2007 havde overholdt fristerne i skatteforvaltningslovens §§ 26 og 27. Rigtigheden af SKATs materielle forhøjelser var ubestridt, og skatteyderen bestred heller ikke, at betingelsen i skatteforvaltningslovens § 27, stk. 1, nr. 5, var opfyldt.
Skatteyderen gjorde gældende, at SKAT ikke havde iagttaget reaktionsfristen i skatteforvaltningslovens § 27, stk. 2.
Skatteministeriet gjorde gældende, at for indkomståret 2005 var SKATs varsel afsendt inden udløbet af reaktionsfristen. For indkomstårene 2006 og 2007 kunne forhøjelsen foretages i medfør af skatteforvaltningslovens § 26, stk. 1, selvom skatteyderen var omfattet af den forkortede ligningsfrist, jf. § 1, stk. 1, i bekendtgørelse nr. 1095 af 15. november 2005, da betingelsen i skatteforvaltningslovens § 27, stk. 1, nr. 5, var opfyldt. Det er ikke et krav, at også betingelsen i skatteforvaltningslovens § 27, stk. 2, skal være opfyldt, når den ordinære ansættelsesfrist i skatteforvaltningslovens § 26, stk. 1, ikke er udløbet.
Allerede som følge af, at Landsretten med henvisning til de faktiske omstændigheder i sagen fandt, at SKATs varsling for både 2005, 2006 og 2007 overholdt fristen i skatteforvaltningslovens § 27, stk. 2, fandt Landsretten, at forhøjelserne var gyldige. Landsretten fandt desuden, at både SKATs afgørelser og Landsskatterettens kendelse opfyldte det forvaltningsretlige begrundelseskrav.
Byrettens frifindende dom ( SKM2015.496.BR ) blev således stadfæstet.
Vedrører: Vurderingsloven § 18, dagælende
Retten fandt med henvisning til et under sagen tilvejebragte syn og skøn, at Landsskatterettens skøn over råjordsprisen var udøvet på et forkert grundlag, og at skønnet var åbenbart urimeligt.
Sagen blev hjemvist til fornyet opgørelse af værdistigningen.
Vedrører: Retsplejeloven § 372, stk. 1 og 2
Byretten havde ved dom af 1. oktober 2015 frifundet Skatteministeriet for skatteyderens påstand om, at hans skatteansættelse for indkomstårene 2003-2005 ekstraordinært skulle genoptages. Skatteyderen ankede byretsdommen ved ankestævning af 29. oktober 2015, der blev modtaget af landsrettens server den 29. oktober 2015 kl. 15.00.33 dansk tid. Landsretten afviste ved dom af 8. marts 2016 ( SKM2016.372.ØLR ) af egen drift anken, idet stævningen var modtaget efter ankefristen, jf. retsplejelovens § 372, stk. 1 og 2.
Skatteyderen ansøgte den 6. maj 2016 om oprejsningsbevilling i medfør af retsplejelovens § 372, stk. 2, 3. pkt. Skatteyderen gjorde navnlig gældende, at der var tale om en meget kort fristoverskridelse, der skyldes en simpel ekspeditionsfejl.
Landsretten imødekom ikke ansøgning om anketilladelse og lagde afgørende vægt på, at ansøgningen var fremkommet næsten 2 måneder efter, at skatteyderen blev bekendt med, at landsretten havde afvist anke.
Vedrører: Retsplejeloven § 197
Sagen drejede sig om, hvordan en samlet købesum på 9.650.000,- kr. for en ejendom skulle fordeles på de overdragne aktiver, der indgik i ejendomsoverdragelsen.
Skatteyderen ønskede at stille nogle spørgsmål til skønsmanden om alternative fordelinger, hvis den samlede købesum havde været en anden.
SKAT protesterede over disse spørgsmål. Herved anførte SKAT bl.a., at købesummen på 9.650.000, kr., der var aftalt af de uafhængige parter ikke var bestridt, hverken af SKAT eller civilretligt af parterne og derfor måtte lægges til grund ved fordelingen på de overdragne aktiver.
Landsretten fandt ikke grundlag til på forhånd at antage, at svarene på de omhandlede spørgsmål ville være uden betydning for skattesagen.
Landsretten stadfæstede derfor byrettens kendelse om, at skatteyderen skulle have lov til at stille spørgsmålene til skønsmanden.
Vedrører: Skatteloven § 6
Sagen drejede sig om, hvorvidt skatteyderen, A, ved henholdsvis udlejning af et redskabskur og fiskeri havde drevet erhvervsmæssig virksomhed i skattemæssig forstand. A gjorde gældende, at han havde drevet erhvervsmæssig virksomhed i indkomstårene 2009-2011 (begge inkl.), og derfor var berettiget til at fratrække underskud herfra i sin øvrige skattepligtige indkomst samt anvende virksomhedsskatteordningen.
Såfremt de omhandlede virksomheder blev anset for erhvervsmæssige, ville det tilmed have den konsekvens, at A ikke skulle ophørsbeskattes af et opsparet overskud på 6.119.879 kr. fra hans tidligere drevne fiskerivirksomhed.
For så vidt angik udlejningsvirksomheden, henviste retten til, at virksomheden for hvert af de relevante år havde givet underskud. På baggrund heraf, og da udlejningsvirksomheden klart var af underordnet omfang, fandt retten ikke, at udlejningsvirksomheden var drevet erhvervsmæssigt.
Ligeledes fandt retten heller ikke, at fiskerivirksomheden blev drevet erhvervsmæssigt. Retten lagde her vægt på de samme momenter som Landsskatteretten, herunder at virksomheden var af mindre omfang, og blev varetaget i forbindelse med A's fuldtidsansættelse som lønmodtager.
Retten gav derfor Skatteministeriet medhold i frifindelsespåstanden.
Journalnr: 14/2878589
Ekstraordinær genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har givet afslag på anmodning om ekstraordinær genoptagelse af skatteansættelserne for indkomstårene fra og med 1999 til og med 2009. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 09-09-2016
Journalnr: 14/5334092
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har givet afslag på anmodning om genoptagelse af skatteansættelsen for indkomståret 2010. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-09-2016
Journalnr: 14/3797684
Afskrivningsloven
Klagen vedrører et bindende svar på spørgsmål om afskrivningssaldo. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-09-2016
Journalnr: 14/3330099
Ansættelse af løn fra virksomhed
Klagen vedrører ansættelse og beskatning af løn fra virksomhed. Af SKAT ansat til nul kroner. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-09-2016
Journalnr: 14/4954177
Dagplejemor - selvstændig erhvervsdrivende
Klageren har anmodet SKAT om bindende svar på om en dagplejemor med 10 dagplejebørn, kan betragtes som selvstændig erhvervsdrivende i relation til ansatte medarbejdere, fratrække sine lønudgifter i den personlige indkomst, jf. statsskattelovens § 6 a og personskattelovens § 3, stk. 2. SKAT har svaret benægtende. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-09-2016
Journalnr: 11/0297480
Fradrag for underskud af virksomhed
Klagen skyldes nægtet fradrag for underskud af virksomhed og diverse udgifter. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 15-08-2016
Journalnr: 11/0300898
Fradrag for underskud af virksomhed
Klagen vedrører nægtet fradrag for underskud af landbrugsvirksomhed, fradrag for ejendomsskater i kapitalindkomst og anvendelse af virksomhedsordningen. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-09-2016
Journalnr: 15/0863899
Genoptagelse af skatteansættelsen
SKAT har ikke imødekommet en anmodning om genoptagelse af skatteansættelserne. Landsskatteretten pålægger SKAT at genoptage skatteansættelserne med henblik på at nedsætte kapitalafkastet og øge opsparingen i virksomhedsordningen.
Afsagt: 09-09-2016
Journalnr: 08/0200479
Hævninger på udenlandske kreditkort
Klagen skyldes, at hævninger på udenlandske kreditkort anset for skattepligtig indkomst. Fristgennembrud. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 02-09-2016
Journalnr: 13/5764173
Omgørelse
SKAT har afslået at give tilladelse til omgørelse af privatretlige dispositioner i forhold til spørgsmål om rette indkomstmodtager mellem klageren som hovedanpartshaver og ApS. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 09-09-2016
Journalnr: 13/5764253
Omgørelse
SKAT har afslået at give tilladelse til omgørelse af privatretlige dispositioner i forhold til spørgsmål om rette indkomstmodtager mellem klageren som hovedanpartshaver og ApS. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 09-09-2016
Journalnr: 14/3176358
Pensionsordning
Klagen vedrører nægtet tilladelse til tilbagebetaling af statsafgift og genoprettelse af pensionsordning. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-09-2016
Journalnr: 13/0226021
Skat af fri bil
Klagen vedrører beskatning af fri bil. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 08-09-2016
Journalnr: 11/0303568
Skat af fri bolig
Klagen vedrører beskatning af fri bolig. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 16-08-2016
Journalnr: 11/0303569
Skat af fri bolig
Klagen vedrører beskatning af fri bolig. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 16-08-2016
Journalnr: 11/0303570
Skat af fri bolig
Klagen vedrører beskatning af fri bolig. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 16-08-2016
Journalnr: 11/0303571
Skat af fri bolig
Klagen vedrører beskatning af fri bolig. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 16-08-2016
Journalnr: 13/0220707
Skat af modtagne pengeoverførsler, fristgennembrud
Klagen vedrører beskatning af modtagne pengeoverførsler og ansættelsens gyldighed. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 02-09-2016
Journalnr: 13/5284101
Skat af modtagne pengeoverførsler, fristgennembrud
Klagen vedrører beskatning af modtagne pengeoverførsler og ansættelsens gyldighed. Landsskatteretten nedsætter forhøjelsen.
Afsagt: 02-09-2016
Journalnr: 13/0160063
Skatteligt, gyldighed
Klagen vedrører skattepligt til Danmark herunder ansættelsens gyldighed. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 09-09-2016
Journalnr: 13/0236105
Skattepligt til Danmark
SKAT har truffet afgørelse om, at klageren i henhold til kildeskattelovens § 1, stk. 1, nr. 1, jf. § 7, stk. 1, var fuldt skattepligtig til Danmark fra den 1. januar 2005. Landsskatteretten ændrer SKATs afgørelse, således at klageren i henhold til kildeskattelovens § 1, stk. 1, nr. 1, jf. § 7, stk. 1, ikke var fuldt skattepligtig til Danmark.
Afsagt: 31-08-2016
Journalnr: 13/5396386
Skattepligt til Danmark
Klagen vedrører skattepligt til Danmark og lempelse efter ligningslovens § 33A. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 09-09-2016
Journalnr: 14/1327653
Skattepligt til Danmark
Klagen vedrører skattepligt til Danmark og lempelse efter ligningslovens § 33A. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 09-09-2016
Journalnr: 15/0663170
Udlejning til interesseforbundne
Klagen vedrører bindende svar om udlejning af lejlighed til interesseforbundne parter. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-09-2016
Sagen omhandler:
Statsstøtte – kommunal ejendomsskat – fritagelse indrømmet ikke-kommercielle enheder, der udøver særlige aktiviteter – lov om indkomstskat – fritagelse for kommunal engangsskat – afgørelse, som dels konstaterer, at der ikke foreligger statsstøtte, dels erklærer støtten uforenelig med det indre marked – annullationssøgsmål – regelfastsættende retsakt, som ikke omfatter gennemførelsesforanstaltninger – umiddelbart berørt – antagelse til realitetsbehandling – absolut umulighed for tilbagesøgning – artikel 14, stk. 1, i forordning (EF) nr. 659/1999 – begrundelsespligt
Domstolens dom:
1) Europa-Kommissionen frifindes.
2) Pietro Ferracci bærer sine egne omkostninger og betaler de af Europa-Kommissionen afholdte omkostninger.
3) Den Italienske Republik bærer sine egne omkostninger i forbindelse med interventionen.
Nyhedsbrev til virksomheder
Lister med uidentificerede konti er offentliggjort i Statstidende
Bekendtgørelse af lov om opkrævning af skatter og afgifter m.v. (opkrævningsloven)
Bilag 1 |
Bilag 1 |
Bilag 1 |
Bilag 1 |
Bilag 1 |
Bilag 1 |
Bilag 1 |
Bilag 1 |
Bilag 1 |
Bilag 2 |
Bilag 3 |
Bilag 6 |
Bilag 7 | Rapportering om Skatteankestyrelsens produktion for 1. halvår 2016 |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 606 |
Spm. 636 |
Spm. 637 |
Spm. 638 |
Spm. 642 |
Spm. 643 |
Spm. 654 |
Spm. 655 |
Spm. 656 |
Spm. 688 | Spm. om at opgøre provenuet fra selskabskatten i hvert af årene fra 2011-2016, til skatteministeren Svar |
Spm. 697 |
Spm. 702 |
Spm. 703 |
Spm. 720 |
Spm. S 21 |
Spm. S 27 |
Spm. S 5 |
Spm. A |
Spm. B |
Spm. C |
Spm. D |
Spm. E |
Spm. F |
Spm. G |
Spm. H |
Spm. I |
Spm. J |
Spm. K |
Spm. L |
Spm. M |
Spm. N |