Kære Læser
Denne uges SkatteMail er heller ikke så omfattende. Der er dog en ny SKAT-meddelelse om at SKAT skal orientere modparten, hvis Kammeradvokaten direkte bistår SKAT i en skatteansættelse eller i en klagesag. Som min kollega i Taxcon, Lars Gosvig, siger, er det ganske interessant. For sagen er jo, at hvis SKAT selv er så meget i tvivl om den rigtige afgørelse, at man indhenter ekstern bistand - så er en ellers måske klar afgørelse ikke så klar alligevel - og sagen dermed mere klagemoden end andre.
God læselyst.
Flemming L. Bach
Artikler og interessante links
Hvad skal SKAT beskæftige sig med?
Depechen nr. 4 - 2017
Skattetips til håndværkere
Danish rules on thin capitalisation are non-compliant with EU law
Holiday homes – Danish tax implications
tax:watch no. 2 - 2017
Bulletin for International Taxation: 2 - 2017
Energi & Forsyning - Februar 2017
International Transfer Pricing Journal: 1- 2017
Skattefri kørselsgodtgørelse - krav til lønnens størrelse
SKAT-meddelelser
Orientering af modparten, hvis Kammeradvokaten direkte bistår SKAT i en skatteansættelse eller i en klagesag
Bindende svar
BS Overgang fra arbejdsmarkedsrelateret livsforsikringsselskab til alm. livsforsikringsselskab succession fremførsel negativ afkastskat
Fast driftssted - bygge- og anlæg
Lån, afståelse, omkostninger, opgørelse af gæld
Fri bil - beskatningsgrundlag ved leaset brugt bil
Anpartshaveres indskud af anparter i fond
Afgørelser
Spørgsmål vedrørende selskabs skattepligtige indkomst.
Omkostningsgodtgørelse for udgifter til sagkyndig bistand
Domme
Korrektion – berigtigelse - hjemmel
Vurderingslovens § 18 – fastsættelse af værdien af råjord
Fuld skattepligt til Danmark - fraflytning
Ikke offentliggjorte afgørelser
Nyt fra EU-Domstolen
Retsliste
Nyt fra SKAT
Nye vejledninger mv.
Nyt fra Folketinget
Nye lovforslag
Vedtagne lovforslag
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
SELECT * FROM Appeller WHERE(([SkatteraadChanged] >= '20170220' AND [SkatteraadChanged] <= '20170226') OR ([LSRChanged] >= '20170220' AND [LSRChanged] <= '20170226') OR ([ByretChanged] >= '20170220' AND [ByretChanged] <= '20170226') OR ([LandsretChanged] >= '20170220' AND [LandsretChanged] <= '20170226') OR ([HojesteretChanged] >= '20170220' AND [HojesteretChanged] <= '20170226')) ORDER BY AppelId DESC
Dato | Angivelse | Periode |
28-02-2017 | A-skat mv. for store virksomheder i 2016 | Februar 2017 |
28-02-2017 | A-skat og AM-bidrag i 2017 | Februar 2017 |
01-03-2017 | Moms i 2016 | Moms for 2. halvår 2016 |
01-03-2017 | Moms i 2016 | Moms for 4. kvartal 2016 |
BDOHvad skal SKAT beskæftige sig med? Af en stort opsat artikel i dagbladet Børsen forleden fremgik det, at SKAT ikke siden 2012 har foretaget målrettet kontrol af de mange og store håndværkerfradrag, som næsten 600.000 danskere benyttede sig af alene i 2015. |
BDODepechen er vores nyhedsbrev med seneste nyt indenfor skat, moms og regnskab. |
BDOEn håndbog om skatte- og momsregler for tømrere, el-installatører, malere, VVS’ere og murere. |
BDODanish rules on thin capitalisation are non-compliant with EU law According to a recent preliminary ruling by the Court of Justice of the European Union, the Danish rules on thin capitalisation where found to be non-compliant with EU law. |
BDOHoliday homes – Danish tax implications Liberalisation of pensioner’s application of Danish holiday homes initially seemed to have adverse tax implications for pensioner’s living abroad. However, new guidelines will neutralise these effects. |
BDOThe second issue of tax:watch 2017, a newsletter about Danish Tax and VAT |
Bulletin for International Taxation (BIT)Bulletin for International Taxation: 2 - 2017 I denne udgave BL.A.:
|
EYEnergi & Forsyning - Februar 2017 I denne udgave kan du blandt andet læse om den skattemæssige forrentning af indskudskapital i varmeselskaber. Vi kigger dels på sammenhængen mellem skattefritagelse og udlodning og dels på de skattemæssige konsekvenser af at få tilladelse til forrentning. Derudover kan du læse om hhv. energiproduktion i vandselskaber og om løsningsmodellerne i "Analyse af skatteforhold i vandsektoren". |
International Transfer Pricing Journal (ITPJ)International Transfer Pricing Journal: 1- 2017 I denne udgave bl.a.:
|
Revisorgruppen DanmarkSkattefri kørselsgodtgørelse - krav til lønnens størrelse Udbetalt kørselsgodtgørelse kan blive skattepligtig |
Vedrører: -
Denne meddelelse indeholder retningslinjer for orientering af modparten, hvis Kammeradvokaten direkte bistår SKAT i en skatteansættelse eller i en klagesag.
Vedrører: Selskabsskatteloven § 5 D. Pensionsafkastbeskatningsloven § 1, § 4a § 7 - § 9, § 15, § 17, §18, § 20 og § 25. Ligningsloven § 33 og § 33 F
Skatterådet kunne ikke bekræfte, at den specielle successionsregel i pensionsafkastbeskatningslovens § 18 fandt anvendelse og gik forud for den generelle regel i selskabsskattelovens § 5 D ved Spørgers overgang fra arbejdsmarkedsrelateret livsforsikringsselskab til almindeligt selskabsskattepligtigt livsforsikringsselskab i relation til skattepligt efter selskabsskatteloven. Skatterådet kunne således ikke bekræfte, at den skattemæssige afskrivningssaldo, der hidtil var opgjort efter reglerne i pensionsafkastbeskatningsloven, blev videreført selskabsskattemæssigt, når selskabet blev selskabsskattepligtigt efter selskabsskattelovens § 1, stk. 1.
Skatterådet bekræftede i relation til skattepligt efter pensionsafkastbeskatningsloven, at successionsreglerne i pensionsafkastbeskatningslovens § 18 også omfattede de tilfælde, hvor en skattepligtig institution omdannede sig fra at være skattepligtig efter pensionsafkastbeskatningslovens § 1, stk. 2, nr. 7, der opgør beskatningsgrundlaget efter pensionsafkastbeskatningslovens § 7, til at være skattepligtig efter pensionsafkastbeskatningslovens § 1, stk. 2, nr. 10, der opgør beskatningsgrundlaget efter pensionsafkastbeskatningslovens § 8. Skatterådet kunne dog ikke bekræfte, at der ikke skete beskatning af eventuelle genvundne afskrivninger, idet pensionsafkastbeskatningslovens § 18, stk. 6, anfører, at er den overdragende institution skattepligtig efter § 7 og den fortsættende institution skattepligtig efter § 8, kan der kun succederes i værdier, der indgår i opgørelsen af beskatningsgrundlaget for den fortsættende institution, og at aktiver og passiver i den overdragende institution, hvori der ikke succederes, anses for afstået til handelsværdien af den overdragende institution
Skatterådet kunne bekræfte, at beregningen af Spørgers lempelse for udenlandske skatter efter pensionsafkastbeskatningslovens § 20 i det pensionsafkastpligtige beskatningsgrundlag (der opgøres for det afkast, der relaterer sig til de ufordelte reserver) ikke skulle ske med fradrag for hensættelser til de enkelte pensionsopsparere, når den lempelsesberettigede udenlandske indkomst opgøres. Skatterådet fandt dog, at beløb, der hensættes individuelt til ikke-pensionsafkastskattepligtige ordninger, og beløb, der hensættes individuelt til pensionsafkastskattepligtige ordninger og relaterer sig til den del af opsparingen, der er foretaget før den 1. januar 1983, skulle fradrages efter principperne i ligningslovens § 33 F, stk. 2, når den lempelsesberettigede udenlandske indkomst opgøres, i overensstemmelse med den før 2010 gældende praksis.
Skatterådet bekræftede, at beregningen af selskabsskattepligtige livsforsikringsselskabers lempelse for udenlandske skatter i det selskabsskattepligtige beskatningsgrundlag (der opgøres af det overskud, der relaterer sig til egenkapitalen) ikke skulle ske med fradrag for hensættelser til de enkelte pensionsopsparere, når den lempelsesberettigede udenlandske indkomst opgøres.
Vedrører: Selskabsskatteloven § 2, stk. 1, litra a). BKI nr. 158 af 6. december 1996. Bekendtgørelse af overenskomst af 22. november 1995 mellem Kongeriget Danmark og Forbundsrepublikken Tyskland til undgåelse af dobbeltbeskatning, artikel 5 og artikel 7
Skatterådet bekræftede, at den tyske virksomhed A´s aktiviteter i Danmark ikke vil udgøre et fast driftssted i Danmark i henhold til artikel 5, stk. 3, i den dansk-tyske dobbeltbeskatningsoverenskomst, når henses til, at A påtænker at udføre det som projekt 2 beskrevne byggearbejde, og at A tidligere har udført det som projekt 1 beskrevne byggearbejde på samme ejendom og for samme ordregiver.
Der er ved besvarelsen lagt til grund, at byggepladsen må anses for opgivet i perioden mellem projekt 1 og projekt 2, og at der ikke mellem parterne er indgået en rammeaftale vedrørende arbejder på ordregivers ejendom.
Perioden mellem projekt 1 og projekt 2 findes ikke skulle medregnes, når det skal vurderes, om A får fast driftssted i Danmark.
Projekt 2 omfatter en aktiv byggeperiode på 6 - 7 måneder og en planlagt pause på 3 måneder.
Allerede fordi byggeperioden ikke overstiger 12 måneder, får A ikke fast driftssted i Danmark, såfremt projekt 2 iværksættes.
BKI nr. 158 af 6. december 1996 - Bekendtgørelse af overenskomst af 22. november 1995 mellem Kongeriget Danmark og Forbundsrepublikken Tyskland til undgåelse af dobbeltbeskatning, artikel 5 og artikel 7.
Vedrører: Kursgevinstloven § 1, stk. 1, § 6, § 25, stk. 1 og § 26
Skatterådet kunne bekræfte, at Spørger kunne fratrække betalingen af et engangsbeløb til en Bank på DKK 20 mio. ved indkomstopgørelsen for indkomståret 2016. Engangsbeløbet indgik i opgørelsen af det afståede lån.
Vedrører: Ligningsloven § 16, stk. 4
Skatterådet kan ikke bekræfte, at spørger i alle tilfælde kan anvende den vurderede markedspris som beskatningsgrundlag for leasede biler, der er over 36 måneder, da det er leasingselskabets faktiske anskaffelsessum, som skal anvendes.
Skatterådet bekræfter, at der skal være samtidighed ved indgåelsen af den 1. leasingaftale mellem købet af bilen og indgåelsen af leasingaftalen.
Skatterådet bekræfter endvidere, at ved efterfølgende nye leasingaftaler vedrørende den samme bil, der tilsvarende er mere end 36 måneder, skal den vurderede markedspris anvendes, da der i sådanne tilfælde ikke foreligger en aktuel fakturapris.
Vedrører: Aktieavancebeskatningsloven §§ 4 A, 8 og 12. Ligningsloven § 16 A, stk. 2, nr. 1
Skatterådet bekræfter, at anparterne i A ApS kan indskydes som apportindskud i en nystiftet fond, uden at dette udløser beskatning hos anpartshaverne eller disses ultimative ejere.
Vedrører: Skattekontrollovens § 3 B, stk. 5, dagældende § 3B, stk. 8 (nu stk. 9) og § 5, stk. 3. Selskabsskattelovens § 8, stk. 2. Ligningslovens § 2, stk. 1
Sagen vedrører de kontrollerede transaktioner mellem et dansk selskab og dets faste driftssted samt opgørelsen af den skattepligtige indkomst i det faste driftssted. Landsskatteretten fandt, at SKAT var berettiget til at foretage en skønsmæssig ansættelse i henhold til dagældende skattekontrollovs § 3B, stk. 8 (nu stk. 9), og § 5, stk. 3, idet der primært blev lagt vægt på, at der manglede en sammenlignelighedsanalyse i selskabets transfer pricing dokumentation. Landsskatteretten fandt også, at SKATs skøn var i overensstemmelse med OECD Transfer Pricing Guidelines, men at klageren i tilstrækkelig grad havde godtgjort at SKATs skøn skulle ændres.
Vedrører: Dagældende skatteforvaltningslov § 52, stk. 1, § 54, stk. 1 og stk. 1, nr. 1 og § 55, stk. 1, nr. 1, nr. 2. Skatteforvaltningslovens § 4 a, stk. 1 og 2, § 52, stk. 1, § 55 og § 58 Skattekontrollovens § 4, stk. 5
Der var ikke omkostningsgodtgørelse til sagkyndig bistand i en sag, som SANST anså for en anmodning om genoptagelse og henviste til behandling hos SKAT. Det forhold, at der var givet klagevejledning i den årsopgørelse, som ønskedes ændret, kunne ikke føre til et andet resultat. Klageren havde heller ikke underskrevet blanketten om omkostningsgodtgørelse. SANST tog ikke stilling til, om honorarkravet på 60.937,50 kr. stod i rimeligt forhold til det udførte arbejde.
Vedrører: Retsplejelovens § 221
Sagen drejede sig om, hvorvidt Landsskatteretten ved korrigeret kendelse kunne foretage berigtigelse af Landsskatterettens oprindelige kendelse. Skatteyderen påstod, at den korrigerede kendelse var ugyldig.
Landsskatterettens oprindelige kendelse indeholdt fejl, da de i kendelsen anførte grundværdier - før nedslag i grundværdien for dårlige jordbundsforhold - ikke var korrekte.
Ved korrigeret kendelse rettede Landsskatteretten fejlen, og grundværdien - efter nedslag i grundværdien blev herefter opgjort. Grundværdien var ubestridt gengivet forkert i Landsskatterettens oprindelige kendelse.
Af byrettens dom ( SKM2015.606.BR ) fremgik det, at byretten bemærkede, at skatteyderen fik medhold i den rejste klage for Landsskatteretten, og at den korrigerede kendelse ikke ændrede herpå.
Byretten fandt, at Landsskatteretten var berettiget til at berigtige kendelsen som sket, og lagde i den forbindelse vægt på, at der var tale om en åbenbar fejlskrift ved angivelsen af grundværdien før nedslag, og at berigtigelsen ikke ændrede på afgørelsens materielle indhold, der var i overensstemmelse med skatteyderens påstand under sagen. Grundværdien efter nedslaget var således alene gengivet forkert som følge af, at grundværdien før nedslag for dårlige jordbundsforhold var gengivet forkert.
Byretten fandt endvidere, at skatteyderen ikke kunne have en berettiget forventning om, at nedslaget i grundværdien skulle være andet end et nedslag i grundværdien, som skatteyderen var eller måtte være bekendt med.
Byretten bemærkede derudover, at det forhold, at der hengik 1½ år fra den oprindelige kendelse til den korrigerede kendelse forelå, ikke kunne føre til et andet resultat, også henset til at Landsskatteretten berigtigede fejlen umiddelbart efter at være blevet opmærksom herpå. Byretten bemærkede endvidere, at det ikke var godtgjort, at korrektionen havde medført en forøget beskatning, eller at den havde betydning for beskatningsgrundlaget for årene efter genoptagelsesårene.
På den baggrund frifandt byretten Skatteministeriet.
Landsretten stadfæstede byrettens dom, da landsretten var enig i byrettens resultat og begrundelsen herfor, idet Landsretten bemærkede, at korrektionen ikke havde medført en forhøjet beskatning i forhold til den korrekt opgjorte grundværdi efter nedslag.
Vedrører: Vurderingslovens § 13 (Dagældende) og § 18
Landsskatteretten havde skønsmæssigt fastsat værdien af en ejendoms råjord. Dette skøn blev opretholdt af byretten. For Landsretten blev der udmeldt syn- og skøn. Syns- og skønsmandens vurderede, at råjorden i de relevante år havde en værdi, der var ca. 55-60 % lavere end Landsskatterettens skøn.
Landsretten udtalte, at skønmandens værdiansættelser var markant lavere end Landsskatterettens, og fandt, at der, uanset at skønsmandens vurdering var behæftet med en vis usikkerhed, var grundlag for at antage, at der skulle ske nedsættelse af råjordens værdi.
Landsretten hjemviste på den baggrund sagen til fornyet behandling ved vurderingsmyndigheden.
Anke af SKM2015.85.BR
Vedrører: Kildeskattelovens § 1, stk. 1, nr. 1
Sagen handlede om, hvorvidt et pensioneret ægtepar havde opgivet bopælen i Danmark, jf. kildeskattelovens § 1, stk. 1, nr. 1. Sagen handlede endvidere om hvorvidt manden havde skattemæssigt domicil i Danmark eller Spanien i 2008 efter den dagældende dobbeltbeskatningsoverenskomst. Ægteparret, som registrerede sig som bosiddende i Spanien fra 2008, havde solgt deres helårshus i Danmark og ejede efter den registrerede fraflytning fortsat et sommerhus i Danmark.
Retten fandt det ikke godtgjort, at ægteparret havde opgivet den skattemæssige bopæl i Danmark. Retten lagde bl.a. vægt på, at det var muligt at bo i sommerhuset, og at manden i 2008-2010 havde boet i sommerhuset i henholdsvis 160 dage, 160 dage og 151 dage, og at hustruen havde boet i sommerhuset i henholdsvis 208 dage, 181 dage og 154 dage i samme periode.
Retten fandt endvidere, at manden havde skattemæssigt domicil i Danmark i 2008, idet retten lagde vægt på, at en stor del af hans familie boede i Danmark, at ægtefællerne sammen boede en stor del af de omhandlede år i sommerhuset, og at manden havde store økonomiske interesser i Danmark. Manden havde således et tættere tilknytningsforhold til Danmark end Spanien.
Skatteministeriet blev herefter frifundet.
Vedrører: Inddrivelseslovens § 2, stk. 3 og stk. 4, § 5, stk. 1, § 6 samt § 17 SKAT havde sendt en B-skatterate, der var forfalden til betaling, og hvor rykkerskrivelse var fremsendt til skyldner, til inddrivelse hos den del af SKAT, der fungerer som restanceinddrivelsesmyndighed, og som fremsendte en yderligere rykkerskrivelse til skyldner. Landsskatteretten fandt, at SKAT som restanceinddrivelsesmyndighed havde været berettiget til at pålægge gælden et rykkergebyr på kr. 140. En efterfølgende indbetaling fra skyldneren blev anset for at dække den følgende B-skatterate, hvorfor det var berettiget, at der til første B-skatterater var opkrævet inddrivelsesrenter, indtil restancen dækkedes ved modregning. |
Journalnr: 11/0300034
Aktieindkomst
Indkomsten for ApS er blevet forhøjet. Den del af forhøjelsen, der svarer til klagerens ejerandel, anses for at være maskeret udlodning efter ligningslovens § 16A, stk. 1. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 13-12-2016
Journalnr: 14/0186024
Almennyttig forening
Klagen skyldes, at SKAT ikke har fundet, at klager kan anses som en almennyttig forening. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 02-12-2016
Journalnr: 14/4092727
Befordringsfradrag
Klagen vedrører nægtet fradrag for befordring. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 19-01-2017
Journalnr: 13/6420016
Ekstraordinær genoptagelse af skatteansættelsen
Klagen vedrører nægtet ekstraordinær genoptagelse af skatteansættelsen på baggrund af skatteforvaltningslovens § 27, stk. 1, nr. 8 og § 27, stk. 2. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 21-11-2016
Journalnr: 14/2739940
Fradrag for almennyttige uddelinger eller hensættelser
SKAT har genoptaget foreningens skattepligtige indkomst og ansat den selvangivne skattepligtige indkomst, idet SKAT har ikke godkendt fradrag for almennyttige uddelinger eller hensættelser, jf. selskabsskattelovens § 3, stk. 2 og 3, idet SKAT ikke har anset foreningen for almennyttig. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 14-12-2016
Journalnr: 13/6644065
Fradrag for bunus
Klagen vedrører nægtet fradrag for bonus udbetalt til selskabets direktør. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 16-12-2016
Journalnr: 15/1590217
Fradrag for renteudgifter
Klagen vedrører nægtet fradrag for renteudgifter. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 14-12-2016
Journalnr: 16/0191950
Genoptagelse af skatteansættelsen
Klagen vedrører nægtet genoptagelse af skatteansættelsen. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 16-01-2017
Journalnr: 16/1360621
Hæftelse
Klagen vedrører, om klager hæfter for A-SKAT og AM-bidrag. Landsskatteretten forhøjer hæftelsen som påstået.
Afsagt: 10-01-2017
Journalnr: 13/0217355
Lempelse
Sagen vedrører beregning af exemption-lempelse for udenlandsk pension. Landsskatteretten finder, at exemption-lempelse skal beregnes efter retningslinjerne i SKM2013.920.SKAT. Beregningen af nedslaget overlades til SKAT, jf. § 15, stk. 3, i bekendtgørelse nr. 1516 af 13. december 2013 om Skatteankestyrelsen.
Afsagt: 28-11-2016
Journalnr: 14/4170852
Omgørelse
Klagen skyldes, at SKAT har meddelt selskabet afslag på anmodning om omgørelse af privatretlige dispositioner i form af overførsler mellem selskabet og anden personligt ejet virksomhed. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 02-12-2016
Journalnr: 14/0186188
Overskud af virksomhed
Klagen vedrører ansættelse af overskud i virksomhed - udenlandsk håndværker. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-12-2016
Journalnr: 14/0184816
Skattepligt til Danmark
SKAT har truffet afgørelse om, at klageren i indkomståret 2009 er fuldt skattepligtig til Danmark i henhold til kildeskattelovens § 1, stk. 1, nr. 1. SKAT har endvidere truffet afgørelse om, at klageren ikke er berettiget til creditlempelse efter ligningslovens § 33. Landsskatteretten stadfæster SKATs afgørelse.
Afsagt: 19-12-2016
Journalnr: 15/0760521
Udenlandsk pensionsudbetaling
Klagen vedrører beskatning af pension fra udlandet. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 20-01-2017
Journalnr: 14/4067591
Yderligere løn
Klagen vedrører ansættelse af yderligere løn til hovedanpartshaver i selskab, hvis aktivitet er drift af et vikarbureau. Klageren sidder både i bestyrelsen og er direktør i selskabet. Klagerens ægtefælle sidder også i bestyrelsen. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 09-12-2016
Journalnr: 12/0227295
Modregning
SKAT har foretaget modregning i klagerens erstatning for uberettiget frihedsberøvelse efter retsplejelovens § 1018 a til dækning af gæld vedrørende restskat, AM-bidrag, moms og daginstitutionsrestancer. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 05-12-2016
Fair Taxation: Commission welcomes new rules to prevent tax avoidance through non-EU countries
Systemvejledninger
Årsbreve om indberetning af renter, værdipapirer mv.
Nyt fra Skatteministeriet
Regeringen støtter udvidet EU-indsats mod skatteundgåelse over for tredjelande
Bilag 8 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Bilag 5 |
Bilag 1 |
Bilag 2 | Udkast til tidsplan for udvalgets behandling af lovforslaget |
Bilag 128 |
Bilag 129 | Godkendt rejserapport fra Skatteudvalgets udvalgsrejse til Oslo den 29.-30. januar 2017 |
Bilag 130 | Henvendelse af 23/2-17 fra Ranja Bjerring, Odense C, vedrørende håndværkerfradrag/bolig-jobordningen |
Spm. 189 |
Spm. 191 |
Spm. 192 |
Spm. 196 |
Spm. 197 |
Spm. 198 |
Spm. 199 |
Spm. 200 |
Spm. 210 |
Spm. 211 |
Spm. 212 |
Spm. 213 |
Spm. 214 |
Spm. 215 |
Spm. 232 |
Spm. 233 |
Spm. 234 |
Spm. 235 |
Spm. 236 |
Spm. 237 |
Spm. 238 |
Spm. 243 |
Spm. 244 |
Spm. 247 |
Spm. 248 | Spm. om kommentar til henvendelsen af 23/2-17 fra Hvidovre Kommunes borgmester, til skatteministeren Svar |
Spm. S 779 |
Spm. S 813 |
Spm. S 814 |
Spm. AB |
Spm. AC |